۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۰

در تلاش برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو؛

نخست وزیر سوئد: به تعهدات توافق شده با ترکیه پایبند هستیم

نخست وزیر سوئد: به تعهدات توافق شده با ترکیه پایبند هستیم

نخست وزیر سوئد معتقد است که استرداد یک تبعه ترکیه به دولت این کشور براساس قوانین بین المللی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر سوئد گفت که کشورش برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو به تعهدات مورد توافق با ترکیه پایبند است.

«ماگدالنا اندرسون» نخست وزیر سوئد روز سه شنبه در اظهاراتی عنوان کرد که استکهلم به مفاد یادداشت تفاهم مورد توافق با آنکارا برای رفع مخالفت‌های ترکیه در خصوص عضویت سوئد در ناتو عمل خواهد کرد.

در حالی که رسانه‌های خبری چراغ سبز سوئد برای استرداد یک تبعه ترکیه به این کشور را پذیرش خواسته‌های آنکارا از سوی دولت استکهلم تفسیر می‌کنند، نخست وزیر سوئد در جریان یک نشست خبری همچنین اشاره‌ای هم به موضوع استرداد یک تبعه ترکیه به دولت آنکارا داشت و مدعی شد که این اقدام بر مبنای قوانین سوئد و بین‌المللی صورت گرفته و دولت استکهلم به همین روش در زمینه استرداد اتباع ترکیه ادامه خواهد داد.

با توجه به اینکه پیش از این ترکیه برای موافقت با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو پیش شرط تحویل افراد تحت تعقیب خود به اتهام فعالیت‌های تروریستی را تعیین کرده بود، دولت سوئد به تازگی تصمیم گرفته مردی تقریباً ۳۰ ساله را که به اتهام کلاهبرداری در ترکیه تحت تعقیب است، را به دولت آنکارا تحویل دهد.

کد خبر 5564831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha