۳۱ شهریور ۱۳۸۶، ۱۹:۴۷

پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه سه سال دیگر به بهره برداری می رسد

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: پالایشگاه150 هزار بشکه ای آناهیتای کرمانشاه،یکی از مصوبات هئیت دولت در این استان است که براساس برنامه ریزی های انجام شده تا سه سال دیگر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و رئیس هیئت مدیره پالایشگاه آناهیتا عصر امروز در پایان دومین جلسه هیئت مدیره این پالایشگاه به خبرنگاران گفت: این پالایشگاه با ظرفیت 150 هزار بشکه درروز وبامشارکت سازمان تامین اجتماعی ، سازمان بازنشستگی و شرکت پالایش و پخش نفت ایران احداث می شود.

 

حسین علی ضیایی افزود: از مجموع سرمایه گذاری این پروژه 55 درصد آن متعلق به سازمان تامین اجتماعی، 25 درصد متعلق به سازمان بازنشستگی کشوری و20 درصد مربوط به شرکت پالایش و پخش وزارت نفت ایران است.

 

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی کشور به لحاظ ایجاد اشتغال در کشور و نیزحفظ منابع خود تصمیم گرفت تا در این پروژه سرمایه گذاری کند.

 

رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور تصریح کرد: این پالایشگاه هم در ایجاد اشتغال و هم در ایجاد صنایع پائین دستی بسیار تاثیرگذار و اثربخش خواهد بود و بدون تردید با اجرای آن اقتصاد استان و شهر کرمانشاه دچار تحول گسترده ای خواهد شد .

 

ضیایی در ادامه به موضوعات مطرح شده در جلسه امروز هیئت مدیره اشاره کرد وافزود : در جلسه هیئت مدیره درخصوص مکان یابی ، نحوه احداث و چگونگی روند اجرایی آن بحث و تبادل نظر شد و با انتخاب مدیرعامل توانمند و مجرب گامی جدی در کارهای اولیه این پالاشگاه برداشته شد .

 

در ادامه شاهرخ خسروانی مدیرعامل پالایشگاه 150 هزار بشکه ای آناهیتای کرمانشاه گفت : کل سرمایه گذاری این طرح حدود 2 میلیارد دلار ( 2 هزار میلیارد تومان )می باشد که زمان اجرای آن سه ساله پیش بینی شده است و براین اساس این پروژه باید در سال 1389 به بهره برداری برسد.

 

وی هدف اصلی از اجرای این پروژه را تامین نیازهای استانهای کرمانشاه ، ایلام و کردستان در زمینه نفت خام تا افق 1404 عنوان کرد و افزود: محصولات این پالایشگاه نفت سیاه ، بنزین ، نفت خام ، قیر ، گاز مایع وحلال های مختلف است که با احداث آن نیاز مصرفی این محصولات در سه استان یاد شده کاملاًتأمین خواهد شد.

 

خسروانی با بیان اینکه با مکان یابی این پالایشگاه عملیات اجرایی آن بزودی شروع خواهد شد ، ادامه داد : این طرح در زمان بهره برداری بصورت مستقیم بیش از هزار نفر اشتغالزایی و در زمان اجرا  نیز بیش از چندین هزار نفر را جذب کار خواهد کرد.

 

وی افزود : در اجرای این پروژه سعی خواهد شد که تا حد ممکن از حداکثر توان فنی و امکانات داخلی استان استفاده شود .

 

مدیرعامل پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه با بیان اینکه سمت و سوی اصلی این پالایشگاه تولید بنزین و گازوئیل خواهد بود ، اظهار داشت : با بهره برداری از پالایشگاه جدید ، پالاشگاه قدیم بطور کامل برچیده خواهد شد .

کد خبر 556611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha