۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۵۳

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی:

پایانه مرز تمرچین برای تردد زائران اربعین آماده سازی می شود

پایانه مرز تمرچین برای تردد زائران اربعین آماده سازی می شود

ارومیه – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از آماده سازی پایانه مرزی تمرچین برای تردد زائرین اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آرامون عصر پنجشنبه در بازدید از مرز تمرچین پیرانشهر از آمادگی ۱۰۰ درصدی ظرفیت منابع انسانی و فنی در راستای خدمت رسانی بهینه به زائرین اربعین حسینی خبر داد و افزود: در طول زمان تردد زائران اربعین حسینی اقداماتی نظیر ایمن سازی کامل پروژه‌های عمرانی در مسیر، استقرار اکیپ‌های راهداری، هلال احمر و اورژانس، همکاری ارتش و سپاه در استقرار سرویس‌های بهداشتی، همکاری کامل تیرپارک ها، تسریع در عملیات روشنایی، نیوجرسی و گاردریل، نظافت محوطه و مسیر تردد زائرین، استقرار ماشین آلات آتش نشانی و جرثقیل، تأمین فاضلاب برای سرویس‌های بهداشتی توسط اداره آب و فاضلاب استان، استقرار یخچال‌ها در سوله پایانه، استقرار موکب در محل تردد زائران، ایجاد جاده جایگزین و تأمین روشنایی محل باید مورد توجه بوده و اقدامات لازم انجام شود.

وی با اعلام خط کشی جدید در محور پیرانشهر- تمرچین به طول ۳۵ کیلومتر و ۲ کیلومتر در داخل محوطه پایانه مرزی از اصلاح و ترمیم ۱.۲ کیلومتر گاردریل در نقاط پرتگاهی این محور، شانه‌سازی و رگلاژ محور پیرانشهر به پایانه مرزی تمرچین به طول ۲۲ کیلومتر، نصب بیش از ۱۵۰ عدد تابلو اخباری و اخطاری، رنگ آمیزی سرعتگاهها و آشکار سازی با ۴۰۰ عدد چشم گربه‌ای، احداث رفوژ میانی بطول ۱.۲ کیلومتر و نیز نصب ۸۰ عدد نیوجرسی ۶ متری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

آرامون در خصوص روشنایی مرز زمینی تمرچین گفت: قطعه اول این پروژه به طول ۴.۴۰۰ کیلومتر با مبلغ قرار داد ۶۷۰۰۰ میلیارد با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد و قطعه دوم به طول ۵.۵۰۰ کیلومتر با مبلغ قرارداد ۸۷,۰۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در مسیر برگشت از شهرستان پیرانشهر، از پروژه بهسازی و آسفالت محور روستایی قازان آباد - کانی رش - گنج آباد - گل ماوران شهرستان اشنویه که با اعتبار ۱۰۷ میلیارد ریال در حال اجراست بازدید کرد.

زیر سازی این محور به طول ۶ کیلومتر به اتمام رسیده و آماده آسفالت است و بعد از اتمام آسفالت آن، ۱۱۵ خانوار روستایی از راه آسفالته برخوردار خواهند شد.

کد خبر 5566680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha