۲۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳

امام جمعه رودبارقصران:

توسعه همکاری‌های ایران و روسیه زنگ خطر برای کشورهای غربی است

توسعه همکاری‌های ایران و روسیه زنگ خطر برای کشورهای غربی است

شمیرانات- امام جمعه رودبارقصران گفت: توسعه همکاری‌های ایران و روسیه زنگ خطر برای کشورهای غربی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی حسنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رودبار قصران ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام زین‌العابدین (ع) اظهار داشت: طبق برآوردهایی که آن امام داشتند بخش مهمی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا ختم شد ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بوده است.

حسنی با بیان اینکه مساجد نقش مهمی در جذب خانواده‌ها محسوب می‌شوند گفت: مساجد محلی برای جمیع فعالیت‌ها از قبیل ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و سیاسی است که باید از این نقطه قوت به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

وی با اشاره به توسعه همکاری‌های ایران و روسیه بیان داشت: توسعه همکاری‌های ایران و روسیه زنگ خطر برای کشورهای غربی است.

امام جمعه رودبار قصران افزود: مشارکت خانواده‌ها در اداره امور مسجد، توجه جدی به بهداشت و نظافت مساجد، لزوم جذابیت، راحتی و مطلوبیت محل استقرار افراد به ویژه خانم‌ها، توجه ویژه به قشر نونهالان، کودکان، نوجوانان و جوانان و داشتن برنامه برای آن‌ها، توجه به اصل برقرار بودن مساجد و باز بودن دائمی مسجد به روی مردم، برخورداری از امام جماعت خوش‌فکر و مردم‌دار، برخورداری از هیئت امنای فعال و به‌روز و ارائه خدمات اجتماعی، اقدامات و موارد ضروری برای جذب مخاطبان مساجد به شمار می‌روند که باید به آن‌ها توجه کرد.

وی در ادامه عنوان داشت: پرتاب ماهواره خیام برای ایران یک دستاورد و پیشرفت مهم محسوب می‌شود و تحرکات مقطعی طرف‌های غربی و ارائه بسته‌های پیشنهادی که البته هیچ تضمینی ندارد، قادر نیستند از پیشرفت‌های کشورمان جلوگیری کنند.

حسنی با اشاره به حمله به سلمان رشدی عنوان داشت: این اتفاق زنگ خطری بود به عاملان ترور سردار سلیمانی که حتی اگر تحت حفاظت گسترده نیروهای امنیتی هم باشند، چقدر انتقام به آن‌ها نزدیک است و سخن امام بر زمین نخواهد ماند.

کد خبر 5567111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha