۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۳۲

معاون دادگستری اردبیل:

شعب ویژه در حوزه قضایی برای حمایت از آمران به معروف ایجاد می‌شود

 شعب ویژه در حوزه قضایی برای حمایت از آمران به معروف ایجاد می‌شود

اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: شعب ویژه در حوزه‌های قضایی سطح استان اردبیل برای حمایت از آمران به معروف ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی شامگاه یکشنبه در دیدار مدیران ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل اظهار کرد: شعب ویژه در حوزه‌های قضائی سطح استان اردبیل برای حمایت از آمران به معروف و با هدف همکاری با ستاد احیای اردبیل ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به ظرافت‌های موجود و الزامات و شرایط مرتبط توجه شود، گفت: مقرر شد با انعقاد تفاهم نامه‌ای، زمینه‌های همکاری‌های مشترک دستگاه قضائی استان با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ارتقا یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل خاطر نشان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، دمیدن روح تعهد و مسئولیت اجتماعی بر پیکره جامعه است.

آفاقی با بیان اینکه کوتاهی‌های زیادی در حوزه فرهنگی و اجتماعی کشور صورت گرفته است، گفت: با وجود محور و اساس بودن مقوله فرهنگ که نباید از آن غفلت کرد، مسئولان فرهنگی نیز باید به عمل کردن‌های جزیره‌ای و موازی کاری در اقدامات فرهنگی به ویژه در برخورد با آسیب‌های اجتماعی پرهیز کنند.

وی با اشاره به برکات احساس مسئولیت اجتماعی در بین آحاد جامعه، مضرات و خطرات بی‌تفاوتی نسبت به حوادث پیرامون را یادآور شده، ادامه داد: ریشه عمده مشکلات کنونی جامعه ناشی از رفتار برخی افراد در شرایط و وضعیت و کیفیت حاکم بر خانواده‌ها و نحوه تربیت شأن در محیط خانواده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اتخاذ راه و روش و شیوه متناسب با شرایط هر مخاطب را برای پذیرش و تأثیرگذاری، اصلی محوری دانسته و ادامه داد: در برخورد با کج روی‌ها و انحرافات که بخش قابل توجهی از آن از سر نا آگاهی بوده، ریشه در مساِئل دیگری دارد، همواره باید به جذب و رویش توجه شود.

حجت الاسلام میرعباس زاده، رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل نیز در این دیدار، گزارشی از اقدامات ستاد در ۱۸ حوزه تخصصی با تشکیل و ساماندهی گروه‌های جهادی به ویژه در زمینه فضای مجازی و راه اندازی لشگر سایبری و مسائل آموزشی و فرهنگی ارائه داده، ارتقا رتبه ستاد استان در سطح کشور و کسب رتبه‌های برتر را مرهون مشارکت عمومی و حمایت اقشار مختلف و خدمات بی‌منت اعضا دانست.

کد خبر 5569227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha