۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۳۶

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین:

فرهنگسرای تخصصی بانوان و دختران در قزوین راه اندازی شود

فرهنگسرای تخصصی بانوان و دختران در قزوین راه اندازی شود

قزوین - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با هدف توسعه فضاهای اختصاصی برای بانوان بوستان مادر و کودک و فرهنگسرای تخصصی بانوان در شهر قزوین راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم اللهیاری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این کمیسیون که با حضور مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری قزوین برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: بانوان، برای بهره‌مندی مناسب از اوقات فراغت نیازمند زیرساخت‌هایی مطلوب و متناسب با هنجارهای اجتماعی، دینی و فرهنگی هستند و در این راستا ضرورت دارد فضاهای اختصاصی ویژه بانوان توسعه یابد.

اللهیاری افزود: طراحی و ساخت بوستان بانوان و نیز ورزشگاه‌ها باعث ایجاد تعاملات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی بانوان می‌شود و باید بر اساس شاخصه‌هایی صورت گیرد که نیازمندی‌های این قشر مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم توجه به کمبود فضای فرهنگی و ورزشی ویژه بانوان تاکید نمود و گفت: راه اندازی فرهنگسراهای تخصصی از جمله فرهنگسرای هنر و رسانه و فرهنگسرای دختران و بانوان از جمله مطالبات شورای ششم است که بایستی نکات فنی آن در مرکز پژوهش‌ها با حضور کارشناسان بررسی شود و پس از طرح آن در صحن شورا اجرایی گردد.

اللهیاری همچنین در این جلسه به برنامه‌های مدیریت شهری در راستای جوانی جمعیت اشاره نمود و گفت: یکی از مصوبات شورای ششم در این راستا که باعث پیشگامی شهرداری از همه ارگان‌ها و سازمان‌ها شد؛ ارائه تسهیلات قابل توجه به پرسنل شهرداری برای ترغیب و تشویق فرزندآوری می‌باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس کمک هزینه تولد فرزند اول مبلغ ۴ میلیون تومان، فرزند دوم ۶ میلیون تومان، فرزند سوم ۸ میلیون تومان و فرزند چهارم به بالا نیز مبلغ ۱۲ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

سخنگوی پارلمان محلی قزوین، در خصوص تسهیلات ۳۶ ماهه و با کارمزد دو درصد نیز در راستای جوانی جمعیت و فرزند آوری گفت: برای فرزند اول مبلغ ۵۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۷۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۱۰۰ میلیون تومان و فرزند چهارم ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این جلسه خواستار فضاسازی شهری در همه مناسبت‌ها پیرامون موضوع خانواده شد و گفت: ضرورت دارد تا در همه تبلیغات شهرداری موضوع خانواده مورد توجه قرارگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در ابتدای سخنانش در این جلسه ضمن اشاره به روز جهانی مسجد گفت: در طول تاریخ مساجد نقش مؤثری در شکل‌گیری جنبش‌ها و حرکت‌های مردمی در مبارزه علیه ظلم و ستم از زمان رسالت رسول خدا (ص) تاکنون داشته است. همچنین در جریان انقلاب اسلامی ایران، مردم ما با تکیه‌بر آموزه‌های پیامبر اسلام و الگوبرداری از ایشان در مبارزه علیه طاغوت، مساجد را مرکز شکل‌گیری حرکت‌های مردمی در مبارزه علیه ظلم و استبداد نظام شاهنشاهی قرار دادند.

وی تاکید کرد: مساجد در تربیت انسان‌های متعهد و مستقل نقش بسیار مهمی داشتند و امیدواریم مساجد به سمت وسوی اهداف خود در حرکت باشند.

کد خبر 5570295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha