۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹

استاندار خراسان رضوی:

نقطه تمایز نظام اسلامی در انجام خدمت برای کسب رضایت خداوند است

نقطه تمایز نظام اسلامی در انجام خدمت برای کسب رضایت خداوند است

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: نقطه تمایز نظام اسلامی در انجام خدمت برای کسب رضایت خداوند است.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری صبح سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز پزشک و داروساز با اشاره به وجه تمایز خدمت در نظام اسلامی با سایر الگوهای خدمت اظهار کرد: نقطه تمایز نظام اسلامی با سایر نظام‌ها در انجام خدمت به مردم برای کسب رضایت خداوند است که باعث تعالی روحی و معنوی افراد می‌شود و نباید گذاشت روحیه مردمی بودن و خدمتگزاری برای مردم خدشه وارد شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: نقش پزشکان، کادر درمان و داروسازان برای نجات جان مردم در دوره همه گیری کرونا، فراموش نشدنی است زیرا آنها از جان خود مایه گذاشته اند.

وی ادامه داد: انسان‌ها در زمان‌ها، موقعیت‌ها و شرایط خاصی که قرار می‌گیرند می‌توانند به کمالات معنوی نیز دست پیدا کنند و مدافعان سلامت در مسیر خدمت و نجات جان مردم در مسیر ارتقای معنویت گام‌های بسیاری برداشتند.

نظری بیان کرد: نقش تربیتی و تأثیرگذاری گروههای جهادی پزشکی نیز با توجه به این که افراد متخصص به نیازمندان مراجعه می‌کنند بسیار زیاد است زیرا پزشکان و افرادی که در این گروه‌ها فعالیت می‌کنند چشمپوشی از نگاه مادی است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به جایگاه مرجع و پناهگاه بودن پزشکان در جامعه اظهار کرد: مردم به شما اعتماد دارند و شما نیز استعدادی را که خداوند در اختیارتان قرار داده را در مسیر گره گشایی و خدمت به مردم گذاشته‌اید و ارتباط شما با افراد در کنار خدمت گرفتن آنها امکان تأثیر گذاری فرهنگی و معنوی بسیاری بر آنها دارد.

یاد شهدای حماسه و دفاع مقدس و مدافعان سلامت با ایثارگری گره خورده است

در این مراسم محمد علی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ابوعلی سینا و زکریای رازی از نخبگان بزرگ تاریخ سلامت ایران هستند که دستاوردهای علمی آنها در دانشگاه‌های مختلف جهان مورد توجه قرار گرفته است و ما نیز با باید بیشتر یاد آنها را گرامی بداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: یاد شهدای حماسه و دفاع مقدس و مدافعان سلامت با ایثارگری گره خورده است و کادر درمان در زمان همه گیری کرونا و ناشناخته بودن بیماری که باعث ترس در جامعه بود با از خود گذشتگی در مسیر نجات جان مردم تلاش کردند و مردم نیز به اهمیت شغل پزشکان و کادر درمان پی بردند.

وی ادامه داد: این در حالی است که برخی از کادر درمان دچار مشکلات معیشتی خاص خود هستند و باید این موضوع نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به تلاش داروپزشکان و داروسازان نیز اشاره و بیان کرد: بسیاری از داروهای ساخت کشور ما در سایر کشورهای مختلف جهان برای درمان استفاده می‌شود که نشان از کیفیت محصولات درمانی کشور با تلاش نخبگان این مجموعه دارد.

کد خبر 5570734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha