۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

۸۵ درصد آب شرب مصرفی زنجان از سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود

 ۸۵ درصد آب شرب مصرفی زنجان از  سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود

زنجان-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: بیش از ۸۵ درصد آب شرب و بیش از ۹۰ درصد آب صنعت استان زنجان از سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل افشاری ظهر سه شنبه در آیین اختتامیه طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) گفت: در اجرای طرح داناب جامعه هدف اغلب بخش کشاورزان است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی ۹۰ درصد مصرف آب را دارد، ابراز داشت: این مهم نباید سبب بی‌توجه به مصرف آب شرب و صرفه‌جویی در آن شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در استان زنجان بیش از ۸۵ درصد آب شرب مصرفی و بیش از ۹۰ درصد آب صنعت از سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

افشاری بر لزوم جمع‌آوری آب‌های سطحی به وضعیت سدها اشاره کرد و گفت: به جز سیلاب ابتدایی سال ۹۸ که تراز سدها را بالا برد، بارش‌های چندانی اتفاق نیفتاده و در حال حاضر میزان بارش‌های استان ۳۰ درصد کمتر از شاخص بلندمدت است.

وی افزود: استان زنجان به دنبال آن است که بخش زیادی از آب مصرفی صنعت از محل پساب تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان بیان داشت: بحث فرهنگ‌سازی در صرفه‌جویی و نوع مصرف اهمیت زیادی دارد و انتظار می‌رود اقدامات بیشتری در این رابطه انجام شود.

افشاری گفت: در ایام همه‌گیری کرونا مصرف آب در استان ۲۰ درصد افزایش یافت و چندین سناریو برای شرایط مختلف در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه آب به عنوان یک منبع تجدیدناپذیر در خطر است و امکان تولید آب وجود ندارد، ابراز کرد: آب‌های زیرزمینی میراثی برای آیندگان است که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان افزود: دولت‌ها باید به کشت استراتژیک توجه کنند و کشاورزان نیز انتفاع شخصی را در این مقوله کنار بگذارند.

کد خبر 5570775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha