نوری مالکی:

تعرض به دستگاه قضایی عراق را محکوم می کنیم

تعرض به دستگاه قضایی عراق را محکوم می کنیم

رئیس ائتلاف دولت قانون در واکنش به تجمع طرفداران جریان صدر در مقابل شورای عالی قضایی عراق گفت که این اقدام را محکوم می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون در واکنش به تجمع طرفداران جریان صدر در مقابل شورای عالی قضائی عراق گفت که این اقدام را محکوم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تعرض به دستگاه قضائی در چارچوب حملات سازمان یافته به نهادهای دولتی و جایگاه آنها صورت می‌گیرد، افزود: از موضع دولت و ناتوانی آن در انجام وظایف محول شده به موجب قانون اساسی مبنی بر حمایت از نهادهای قانونی و فضایی شگفت زده ایم.

همچنین «محمد شیاع السودانی» نامزد پست نخست وزیری عراق نیز درباره کودتا علیه روند سیاسی در این کشور و پیامدهای ناشی از آن هشدار داد و محاصره ساختمان شورای عالی قضائی از سوی طرفداران جریان صدر را محکوم کرد.

گفتنی است، با تجمع آشوبگران حامی مقتدی الصدر در مقابل ساختمان شورای عالی قضائی عراق و تحصن مقابل آن، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق نیز که به مصر رفته بود، سفر خود را نیمه‌کاره رها کرده و به بغداد بازگشت.

دفتر الکاظمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل رویدادهای سیاسی در عراق، وی تصمیم به بازگشت از مصر گرفته است. در این بیانیه همچنین آمده است: درباره تعطیلی نهادهای قضائی که کشور را با خطر واقعی مواجه می‌کند، هشدار می‌دهیم.

کد خبر 5571220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha