۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۵۵

معاون امور استان‌های صدا و سیما مطرح کرد؛

حضور۲۰۰ پیرغلام‌ در نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی

حضور۲۰۰ پیرغلام‌ در نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی

کرمانشاه- معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: ۲۰۰ پیرغلام‌ در نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی رحمتی شامگاه سه شنبه در افتتاحیه اجلاس پیرغلامان حسینی اظهار کرد: کرمانشاه گستره‌ای از اقوام، مذاهب و گویش‌های متفاوت بوده و مردمان این استان نسبت به اهل بیت (ع) خصوصاً با توجه به همسایه بودن با عراق ارادت خاصی به امام حسین (ع) دارند.

وی افزود: از دیرباز کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا به دیگران معرفی شده و در تردد زائرین سید الشهدا (ع) نقش ویژه داشته و ظرفیت‌های اقلیمی و انسانی این استان در راستای اقامت و مقصد سفر علما قدم نهاده است که همین موضوعات باعث شده است که استان کرمانشاه رتبه دوم وقف را برای اهداف دینی به خود اختصاص دهد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما تصریح کرد: شیرمردانی از این سرزمین از جمله شهید سید محمد سعید جعفری در کنار شهید شیرودی مانند کاروان امام حسین (ع) هر کدام از منطقه‌ای بوده و در برابر ظلم ایستادگی کردند و کسانی هستند که برای حفظ اسلام همت کرده و تا آخر راه خواهند ماند.

وی گفت: تاریخ بزرگ مردانی همچون مهدی نوروزی، صادق یاری و دیگر شهدای مدافع حرم را فراموش نخواهد کرد و شهدای مدافع حرم آن افرادی هستند که باور داشتند جمهوری اسلامی حرم است و آن‌ها جان خود را نثار اسلام کردند.

رحمتی بیان کرد: نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در کرمانشاه با ۲۰۰ پیرغلام و ۱۵ مهمان از کشورهای مختلف از جمله پاکستان، نیجریه، سنگال، ترکیه، افغانستان و لبنان برگزار شده که برای نخستین بار ۱۵ بانوی خادم و پیر غلام در کنار دیگر پیرغلامان حضور دارند.

معاون امور استان‌های صدا و سیما خاطر نشان کرد: رونمایی از کتاب پنج جلدی تقویم آئین ماه‌های قمری که اثری ارزشمند توسط مرکز تحقیقات صدا و سیما بوده در دومین روز از اجلاس انجام خواهد شد.

وی در ادامه برنامه‌های اجلاس پیرغلامان حسینی گفت: اجلاس پیرغلامان یک رویداد فرهنگی به شمار رفته که برگزاری محفل شعر عاشورایی با حضور شاعران بزرگ استان و کشور و تجلیل از محمد جواد محبت در کنار برگزاری ۶۰ محفل روضه خانگی از دیگر برنامه‌های این اجلاس خواهد بود.

کد خبر 5571282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha