۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷

پس از یک دهه راکد بودن؛

سد قره‌چی‌سفلی با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید

سد قره‌چی‌سفلی با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید

مشگین‌شهر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سد معیشتی قره‌چی‌سفلی با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت و پس از یک دهه راکد بودن به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تقی‌زاده بعد از ظهر چهارشنبه در آئین بهره‌برداری از این سد اظهار کرد: سد معیشتی قره‌چی‌سفلی با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت و پس از یک دهه راکد بودن به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: سد قره‌چی سفلی شاخص‌ترین سد معیشتی راکد استان اردبیل با ۲۲ هزار متر مکعب از سال ۸۹ راکد بود که با پیگیری‌های ویژه استاندار اردبیل در طی ماه‌های اخیر با اشتغال‌زایی ۶۰ نفر افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افتتاح ۱۰ سد معیشتی مهم استان اردبیل در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در هفته دولت سال‌جاری، ۷ سد معیشتی و در دهه فجر ۳ سد دیگر مورد بهره‌برداری خواهد رسید.

تقی‌زاده با بیان اینکه در سطح استان اردبیل ۳۰ طرح سد و استخر معیشتی ناتمام وجود دارد، گفت: ایستگاه پمپاژ آب در بخشی از شهرستان مشگین‌شهر که سال ۹۸ از ردیف بودجه حذف شده بود با اعتبار ردیف بودجه ۱۰۰ میلیارد ریالی، ۵۰۰ هکتار زمین را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی افزود: همچنین چندین پروژه از جمله پرورش مرغ گوشتی با تولید ۲۰ هزار قطعه، ۵ پروژه در حوزه آبرسانی و استخر و سد معیشتی در هفته دولت با اعتباری به ارزش ۳۳۸ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۳۲۵ نفر در مشگین شهر افتتاح خواهد شد.

کد خبر 5571893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha