۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹

رویترز گزارش داد؛

یک مزدور آمریکایی دیگر در اوکراین کشته شد

یک مزدور آمریکایی دیگر در اوکراین کشته شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد یک شهروند دیگر این کشور اخیراً در جنگ اوکراین کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد یکی از شهروندان این کشور اخیراً در جنگ اوکراین کشته شده است.

وی بدون اشاره به جزئیات، مشخصات و زمان مرگ این شهروند آمریکایی گفت مقامات وزارت خارجه با خانواده او در تماس هستند و در حال ارائه کمک‌های کنسولی هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه شهروندان آمریکایی در اوکراین هر چه سریع‌تر و به هر وسیله‌ ممکن اوکراین را ترک کنند افزود: به علت درگیری‌های مسلحانه و انگشت گذاشتن مقامات امنیتی دولت روسیه روی شهروندان آمریکایی در اوکراین، ما همچنین بار دیگر تأکید می‌کنیم که شهروندان آمریکایی نباید به اوکراین سفر کنند.

مقامات آمریکا پیش از این نیز اعلام کرده بودند که چهار شهروند این کشور به علت حضور در ارتش اوکراین، در درگیری با نیروهای ارتش روسیه کشته شدند.

مقامات دولت روسیه بارها نسبت به حضور مزدوران خارجی در کنار ارتش اوکراین هشدار داده و تأکید کرده‌اند که «آنها هیچ سرنوشتی جز مرگ در اوکراین ندارند و حبس ابد بهترین سرنوشتی است که می‌توانند داشته باشند». یگان خارجی ارتش اوکراین اواخر فوریه و به درخواست «ولودمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین تشکیل شد و به صورت رسمی با عنوان «لژیون بین‌المللی دفاع از خاک اوکراین» شناخته می‌شود.

کد خبر 5573954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha