۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸

فرماندار سنقروکلیایی:

انجام پروژه‌های زیرساختی در سنقروکلیایی حاصل تعامل دستگاه‌ها است

انجام پروژه‌های زیرساختی در سنقروکلیایی حاصل تعامل دستگاه‌ها است

کرمانشاه- فرماندار شهرستان سنقروکلیایی از انجام پروژه‌های زیرساختی در شهرستان سنقروکلیایی با تعامل دستگاه‌های مربوطه در این شهرستان خبر داد.

غلام‌رضا مرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حوزه توسعه زیرساختی از جمله آسفالت و احداث راه، رفع مشکلات آب شرب، توسعه حوزه برق، گاز و توسعه شهرک صنعتی در شهرستان شروع شده که نتیجه تعامل، همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها و ارکان نظام در شهرستان است.

وی افزود: دولت توانست با حضور مستمر در میان مردم و عرصه‌های مختلف و با ایجاد ارتباط و عزم مسئولان در راستای خدمت‌رسانی و انعکاس گسترده این خدمات حس آرامش را به جامعه تزریق کند و باعث ایجاد اعتماد در حوزه تصمیم‌گیری و خنثی‌سازی نقشه شوم دشمنان شود.

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی تصریح کرد: در شهرستان سنقروکلیایی سال جاری در هفته دولت شاهد بهره‌برداری از ٣۶ پروژه و آغاز به کار تعدادی از طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ٢٢٨ میلیارد تومان هستیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه چند پروژه مختص شهرستان سنقروکلیایی و پروژه‌های دیگری به صورت استانی از جمله تزریق اعتبار به پروژه بزرگراه بیستون به سنقر، تصفیه خانه شهر سنقر و آبرسانی و مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی از مواردی است که به شکل اختصار بالغ بر ٢٣٧ میلیارد تومان و الباقی هم از طریق ادارات کل استان همچون حوزه راه بالغ بر ۶٠ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: در حوزه برق احداث پست فوق توزیع جدید برق در شهرستان با ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی تا به امروز بالغ بر ٧۵ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده که پیش‌بینی می‌شود تا خرداد ١۴٠٢ وارد مدار شود پست برق قبلی هم در داخل شهرستان استفاده می‌شود و به منظور پوشش منطقه کلیایی در این محل احداث و شهرستان صاحب ۲ پست برق شده که تا صد سال آینده مشکلی برای تأمین مصارف خانگی و صنعتی به وجود نمی‌آید.

فرماندار سنقروکلیایی با بیان اینکه در حوزه مدرسه سازی یازده مدرسه هم اکنون در شهرستان سنقروکلیایی در حال ساخت است، گفت: در این حوزه برای امسال برنامه حذف مدارس کانکسی در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی عنوان کرد: در حوزه آبخیزداری بالغ بر ١۵ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان اعتبار برای سال جاری در نظر گرفته شده که در ١٧ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری انجام می‌شود و در حوزه زیرساختی توسعه شهرک صنعتی سنقر در دستور کار قرار گرفت و حدود ۴٠ هکتار فاز توسعه‌ای در نظر گرفته شده و هم اکنون در مرحله آماده‌سازی است، یک ناحیه صنعتی روستایی هم در مرحله اجرا بوده که کار خرید زمین انجام شده و در مرحله انتقال سند است.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات‌دهی به مردم کارهای بزرگی انجام شده که می‌شود به گسترش چتر بیمه‌ای در همه لایه‌ها از جمله بیمه ساکنین محلات کم‌برخوردار فاقد پوشش بیمه‌ای توسط مجموعه بیمه سلامت و افزایش پوشش خدمات بیمه‌ای از جمله خدمات ناباروری اشاره کرد، در شهرستان سنقروکلیایی بیش از ٩٩ درصد مردم دارای پوشش بیمه‌ای هستند که حدود ۶۴ هزار نفر بیمه سلامت و بیش از ٣٠ هزار نفر نیز از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

مرتضوی به توسعه ارتباطات در شهرستان سنقروکلیایی اشاره و گفت: در حوزه ارتباطات برنامه‌های خوبی در دستور کار است از سال گذشته ١٢ سایت مخابراتی برای شهرستان در نظر گرفته شد که ۵ مورد تا پایان خرداد وارد مدار و ٧ مورد دیگر را شرکت مربوطه قول تکمیل تا دهه فجر امسال را داده که با تکمیل این پروژه تقریباً صد درصد شهرستان زیر پوشش قرار می‌گیرد.

ایجاد پالایشگاه گیاهان دارویی، حوزه معادن و شناسایی پهنه‌های معدنی از طریق شرکت ایمیدرو و بهره‌برداری از آن از جمله طرح‌هایی بود که توسط فرماندار به عنوان برنامه‌های تیم مدیریتی شهرستان در آینده عنوان شد.

کد خبر 5573964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha