۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۱۶

به مناسبت هفته دولت؛

افتتاح دبیرخانه نظام ایده‌ها و نیازها «نان» در شیراز

افتتاح دبیرخانه نظام ایده‌ها و نیازها «نان» در شیراز

شیراز - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دبیرخانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) را شیراز افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی گل عصر شنبه از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بازدید و دبیرخانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) را افتتاح کرد.

ایجاد سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) که از برنامه‌های پیشنهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی بود، به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند جهت ایجاد نظام ملی نوآوری مبتنی بر ایجاد ارتباط مستقیم بین نیازهای جامعه، صنایع خصوصی، دولتی و پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و خالق، پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد بوده است.

تحقق این مسئولیت مهم از سال گذشته به پایگاه استنادی علوم جهان اسالم(ISC )سپرده شده است. ایجاد نظام ایده‌ها و نیازها (نان) درجهت اجرای مصوبه سیاست‌های ایجاد و ارتقا سکوهای ملی تربیتی، آموزشی، پژوهشی، فن آوری و نوآوری است که سال‌های گذشته دستگاه‌های اجرایی تنها موظف به ثبت مشخصات طرح پژوهشی مصوب در سامانه سمات یا ساتع بودند.

تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند نسبت به درج اولویت‌ها، نیازها و مسائل تحقیقاتی به همراه طرح پژوهشی مصوب در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC اقدام نمایند و تنها پنجره واحد تمام وزارتخانه‌ها سامانه نان خواهد بود.

با توجه به اینکه یکی از اهداف سامانه نان یکپارچه سازی سامانه‌های مشابه است، دیگر نیاز نیست کاربران به سامانه‌های مختلف مراجعه نمایند.

هم‌اکنون، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به منظور تعریف پارسا (پایان‌نامه و رساله) متناسب با نیازهای ثبت شده در سامانه نان می‌توانند به سامانه مراجعه کنند. پس از ثبت نام، تکمیل اطلاعات تحصیلی و پژوهشی در کارتابل کاربران و بارگذاری تاییدیه شورای پژوهشی دانشگاه در بخش مستندات ثبت ایده در قالب پارسا برای هر نیاز الزامی است.

بخش استعلام ایده/نیاز در سامانه نان اخیراً توسط پایگاه استنادی ISC رونمایی شده است که با وارد کردن شناسه یکتا DOR ،اطلاعات ثبت شده ایده/نیاز بازیابی خواهد شد.

وزیر علوم پس از حضور در مراسم معارفه رئیس پایگاه استاندی علوم جهان اسلام به زیارت حرم مطر حضرت شاهچراغ (ع) خواهد رفت.

کد خبر 5574463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha