در ادامه غارتگری آمریکا در سوریه؛

آمریکا ۱۲۳ تانکر نفت سوریه را به سرقت برد

آمریکا ۱۲۳ تانکر نفت سوریه را به سرقت برد

نیروهای اشغالگر آمریکایی در ادامه غارت ثروت سوریه، ۱۲۳ تانکر نفت این کشور را به سرقت برده و تحویل شبه نظامیان وابسته خود «قسد» دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، نیروهای اشغالگر آمریکایی در ادامه غارت ثروت سوریه، ۱۲۳ تانکر نفت این کشور را به سرقت برده و تحویل شبه نظامیان وابسته به خود «قسد»، جهت انتقال آن به پایگاه‌های خود در شمال عراق دادند.

بر همین اساس، منابع محلی اعلام کردند که یک کاروان متشکل از ۱۲۳ تانکر نفت سرقت شده سوریه از میادین نفتی الجزیره به سمت مرز المحمودیه حرکت کرد.

این تانکرها نفت سرقت شده سوریه را در انبار بزرگ نیروهای موسوم به دمکراتیک سوریه «قسد» تخلیه می‌کنند و در نهایت نفت سرقت شده به پایگاه‌های نیروهای اشغالگر آمریکایی در شمال عراق منتقل می‌شود.

نیروهای اشغالگر آمریکایی در بیست و یکم ماه جاری میلادی نیز ۱۳۷ تانکر نفت سرقت شده سوریه را با همدستی نیروهای قسد به پایگاه خود در شمال عراق منتقل کردند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

سرقت نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی در حالی شدت یافته است که در پی تحولات اخیر روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو به عنوان صادر کننده عمده نفت و انرژی در جهان، بازار جهانی نفت تحت تأثیر قرار گرفته است و بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافته است.

کد خبر 5576611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ثنا IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      تا حالا دزد دریایی بودن، دزد جاده خاکی هم شدن آفرین به این پیشرفت تون ادعای تمدن و فرهنگ هم دارید قابل توجه آمریکا پرستها