۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور:

۹۶ درصد عرصه‌های ملی صاحب سند شدند/ حدنگاری اراضی زراعی طی ۱۵ ماه

۹۶ درصد عرصه‌های ملی صاحب سند شدند/ حدنگاری اراضی زراعی طی ۱۵ ماه

خرم‌آباد- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه بیش از ۹۶ درصد عرصه‌های ملی صاحب اسناد حدنگاری شده‌اند، گفت: با عزم ملی، حدنگاری اراضی زراعی طی ۱۵ ماه آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از مجموع مساحت ۱۶۴ میلیون هکتار کل کشور، ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه‌های ملی و منابع طبیعی هستند، اظهار داشت: ‬تا امروز ۱۳۲ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی صاحب اسناد حدنگاری و کاداستر شده اند.

وی یادآور شد: این رقم معادل بیش از ۹۶ درصد از عرصه‌های ملی است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه بیش از ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور داریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال بحث حدنگاری شروع شده خوشبختانه تا امروز بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی حد نگاری شده است که معادل ۶ درصد کل اراضی می‌شود.

بابایی یادآور شد: امیدواریم با فعال شدن کمیسیون‌های رفع تداخل و تعیین تکلیف اراضی و همت دوستان امور اراضی و منابع طبیعی بحث حدنگاری اراضی زراعی شتاب خاصی را پیدا کند.

وی با بیان اینکه معتقدیم توسعه شهری و روستایی و کشاورزی گره خورده به بحث مدیریت زمین، تصریح کرد: تا زمانی که میزان دقیق مساحت اراضی کشاورزی را نداشته باشیم و وضعیت اراضی ملی و وضعیت مالکین مشخص نباشد، بحث مدیریتی این حوزه یک مدیریت کارآمد نخواهد بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم این حرکت خوبی که در وزارت جهاد کشاورزی شروع شده و قرارگاه ملی صدور اسناد که تشکیل شده و همکاری سازمان‌های متولی و با عزم ملی بتوانیم ظرف ۱۵ ماه آینده بحث حدنگاری اراضی زراعی را به اتمام برسانیم.

کد خبر 5577142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha