۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰

مهر گزارش می‌دهد؛

مزار شهیدی که نیمه کاره ماند / سنگ قبر بعد از ۴ ماه نصب نشد

مزار شهیدی که نیمه کاره ماند / سنگ قبر بعد از ۴ ماه نصب نشد

اصفهان - شهید معلم محمود دهقان در حالی در تاریخ ۶ خرداد ماه امسال و پس از ۴۰ سال به خانه برگشت که هنوز پس از چهار ماه از زمان خاکسپاری‌اش سنگ قبری برای مزار مطهرش نصب نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهید معلم محمود دهقان، از شهدای هشت سال دفاع است که پس از ۴۰ سال و در تاریخ ۶ خرداد سال ۱۴۰۱ به خانه برگشت، دلاوری که ایستاده جان داد و امنیت امروز ما مدیون جان دادن مردانی همچون شهید دهقان است.

آئین تشییع پیکر این شهید والا مقام روزهای اول خرداد امسال و با حضور مردم انقلابی و غیور دهاقان در حالی که اشک ریزان پیکر مطهرش را بدرقه می‌کردند، برگزار شد.

مادر شهید دهقان که پسر تازه دامادش را برای حفظ خاک و ناموسش راهی جبهه کرده بود و هر بار با ورود هر شهید گمنامی دنبال گمگشته‌اش می‌گشت تا قبل از بازگشت فرزندش به خانه دیده از جهان فروبست.

این شهید در کنار دیگر همرزمانش در گلزار شهدای روستای «پوده» خاکسپاری شد و هر هفته مردمان زیادی برای زیارت قبرش به گلزار شهدا می‌آیند؛ اما آنچه بیش از هر چیز دیگری مدت‌هاست که مردمان دهاقان را آزرده کرده عدم نصب سنگ قبر برای شهید دهقان است. با دیدن این قبر غربت عجیبی بر روی قلب هر رهگذری سنگینی می‌کند، عکسی که لبخند افتخار بالای قبر بدون سنگ قرار گرفته نشان از صاحب قبر دارد.

بنیاد شهید از خانواده درخواست تأمین سنگ قبر داشته است

دلیل این امر را از خانواده شهید جویا شدیم، زهرا دهقان، همسر برادر شهید دهقان است، بانویی که هر روز بر سر آرامگاه برادر شهیدش حضور می‌یابد و دور و اطراف آن را آب و جارو می‌کند، او در این خصوص به خبرنگار مهر می‌گوید: بنیاد شهید خواسته تا خانواده‌اش برای او سنگ قبر بخرند و هزینه را آنها پرداخت کنند، اما شهید خانواده‌ای ندارد و پدر و مادرش نیز به رحمت خدا رفته‌اند.

او ادامه می‌دهد: انتظار این است که مسئولان نسبت به شهدا بیش از گذشته توجه داشته باشند و هر چه زودتر نسبت به نصب سنگ قبر برای شهید دهقان اقدام کنند.

بخشداری هزینه خرید سنگ قبر را می‌پردازد

طاهره جان نثاری، رئیس بنیاد شهید دهاقان نیز در این ارتباط به خبرنگار مهر می‌گوید: ما به خانواده شهید اطلاع داده‌ایم که سنگ را خریداری کنند و پس از آن بخشداری هزینه آن را بپردازد.

او می‌افزاید: تاکنون اقدامی از سوی خانواده شهید صورت نگرفته اما چنانه روند به این گونه ادامه یابد ما اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 5577388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      3 0
      خجالت هم خوب چیزیه. اقایون مسئول پایه میز و صندلی شما روی خون شهداست. مگه وظیفه بنیاد شهید نیست که سنگ قبر رو تامین کنه؟ چطور موقع تشییع میایید پوستر بنیاد رو روی تابوت شهدا نصب میکنید اما سنگ قبر رو تهیه نمیکنید؟ اگه زورتون میرسه برید پول قبر رو ازشون هم بگیرید
      • ابوالفضل IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
        0 0
        سلام جنب مزارشهدا زمین قبر معسولین گذاشته برای والدین شهدا انجام شد دفتر امام جمعه نامه معرفی محل دفن والدین شهدا داده به بنیا د محل فوق به شخصی ها چندملیون میفروشند محله در رباط کریم امامزاده عماد
    • ابوالفضل IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      0 0
      سلام والاه والاه خجالت دارد برای میهن به دفاع رفتن بعد از چهل سال نشان مبارک برای خوانواده واقوام اوردن امرزوزپول سنگ قبر طلب می کنند بعد پول قبر واقایان درامامزاده عماد رباطکریم جنب مزارشهدا زمین قبر والدین شهدا از طرف معسولین مشخص شد وبعد هرقبر به غیر چند ملیون گرفتند نام والدین کام فلانی ها
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      0 0
      بخدا ما جانبازان راضی به برچیده شدن بنیاد هستیم چون نمی خواهیم بیش از این تحقیر شویم ظلمی که بنیاد میکند دشمن هم با ما نکرد باید پارکینگ بنیاد های کشور رو ببینید ماشین های میلیاردی پارک شده چطور برای کارمندان و مدیران هست ولی ما برای گرفتن دارو درعذاب