۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۲۶

استاندار گلستان:

شهیدان باهنر و رجایی الگوی دولتمردان باشند

شهیدان باهنر و رجایی الگوی دولتمردان باشند

گرگان- استاندار دار گلستان گفت: شهیدان باهنر و رجایی در مدت کوتاه دولت خود دستاوردهای بزرگی برای کشور داشتند که برکات آن تا امروز باقی است و باید الگوی همگان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه بعدازظهر سه شنبه در همایش بزرگداشت شهدای هفته دولت اظهار کرد شهیدان باهنر و رجایی در طول مدت کوتاه دولت خود خدمات بسیار بزرگی به ایرانی اسلامی داشتند که آثار با برکت آن هنوز باقی است.

استاندار گلستان افزود: اگر ما در مسیر اسلام قرآن و شهدا قدم برداریم، برکات خداوند شامل حال ما خواهد شد، به همین دلیل جامعه اسلامی در گام دوم انقلاب باید به سمت تقوای اجتماعی برود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا روز کارمند و با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص معیارهای جامعه اسلامی، گفت: هر حکومتی که اساس کار آن براساس اقامه دین خدا نباشد علوی نیست.

زنگانه اذعان کرد: مشکل امروز ما این است که می‌گوییم هدف وسیله را توجیه می‌کند و سیاست را در قضاوت‌های خود وارد کنیم.

استاندار گلستان بیان کرد: توجه به محرومان ویژگی بارز حکومت حضرت علی (ع) بود، در حکومت علوی همه افراد باید در برابر قانون و بهره مندی از مواهب الهی یکسان باشند.

وی تصریح کرد: طبقات محروم باید مورد حمایت دولت باشند، اینکه عده‌ای به خاطر داشتن پول در بستر رودخانه سد ایجاد کنند و حق آبه کشاورزان پایین دست را در نظر نگیرند ویژگی زورگویان صاحب زر است.

زنگانه با بیان اینکه مصلحت اندیشی و پاسخ ندادن به نیاز افراد ضعیف در قاموس جمهوری اسلامی که ثمره خون شهیدان است جایی ندارد گفت: اخلاص شهید باهنر و رجایی در کمک به ضعیفان باید سرلوحه دولتمردان باشد.

استاندار گلستان نیت الهی و خدمت به خلق را موجب برکت کار دولتمردان دانست و افزود: نباید وقتی که متعلق به مردم و جامعه است را هدر دهیم و در تمام بخش‌های اقتصادی خدمت رسانی علمی و سیاست‌های خارجی تحرک انقلابی داشته باشیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب یکسال بعد از شهادت شهیدان باهنر و رجایی گفت: ضد انقلاب برای پیشبرد اهدافش چهره‌های نورانی مثل شهید رجایی و باهنر را نابود کند، و هر جایی که مورد اهمیت انقلاب است مورد طمع جریان نفوذ قرار می‌گیرد.

زنگانه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب گفت: حادثه شهادت شهیدان باهنر و رجایی باید هر لحظه در جلو چشمان ما باشد و از آن درس بگیریم.

استاندار گلستان گفت: در هفته دولت امسال سه هزار و ۲۱۵ پروژه عمرانی و طرح‌های اقتصادی اشتغالزایی در استان افتتاح و کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن بر زمین زده شد.

وی با بیان اینکه ارزش این پروژه‌ها بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده گفت: بیش از ۹۰ درصد پروژه‌ها افتتاح بوده و سیاست دولت بر این است که کلنگ زنی را جز موارد ضروری کنار بگذارد.

زنگانه با تاکید بر شتاب اجرای نهضت ملی مسکن گلستان در ۶ ماهه دوم امسال، گفت: زمین مورد نیاز این طرح در ۶۰ درصد روستاها فراهم شده و تاکنون ۹۰ هزار نفر مشارکت در این طرح هستند.

وی تاکید کرد: پوشیدن کفش آهنی برای سرمایه گذار باید کنار گذاشته شود و با ارسال مجوزهای بی نام توسعه استان را سرعت ببخشیم.

استاندار گلستان بیان کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در سفر رییس جمهور به استان تصویب شد که باعث حرکت پروژه‌ها شده است.

زنگانه گفت: نباید اجازه دهیم خلیج گرگان خشک شود که اگر این اتفاق بیفتد کشاورزی و محیط زیست گلستان به خطر می‌افتد.

وی گفت: یکبار برای همیشه باید دخالت استان‌های دیگر را از سر استان برداریم و این را بدانیم که افراد استان ما از دیگران برای استان ما دلسوزتر هستند.

کد خبر 5577479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha