۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱:۱۱

وزارت خارجه آمریکا:

هنوز به توافقی با ایران دست نیافته ایم

هنوز به توافقی با ایران دست نیافته ایم

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور هنوز به توافق با ایران در مورد احیای توافق هسته‌ای نرسیده است.

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از تاس، «ودانت پاتل»، معاون اول رئیس سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا درباره پیشرفت توافقات با ایران در موضوع احیای توافق هسته‌ای به اظهارنظر پرداخت و در این ارتباط گفت: در حال حاضر طرفین هنوز در این زمینه به تفاهم نرسیده‌اند.

این مقام آمریکایی تاکید کرد که ما هنوز به تفاهم نرسیده‌ایم. او افزود: «وضعیت همان است که دیروز گفتم، ما نظرات ایران را از طریق اتحادیه اروپا در مورد متن نهایی پیشنهادی دریافت کردیم و در روز چهارشنبه ۲۴ اوت به اتحادیه اروپا پاسخ دادیم.

نماینده وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت: اکنون این ایران است که باید پاسخ دهد.

پیش از این، «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم درباره انعقاد توافق هسته‌ای میان آمریکا و ایران ادعا کرده بود: این ابتکار بی فایده خواهد بود زیرا تهران را از اجرای طرح تسلیحات هسته‌ای خود باز نخواهد داشت.

از سوی دیگر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین دربار تحولات اوکراین نیز اظهارنظر کرد و در این ارتباط گفت: بر اساس ارزیابی‌های این کشور مسکو در حال آماده شدن برای برگزاری یک همه‌پرسی ساختگی در مناطق تحت کنترل خود در اوکراین است تا با دستکاری در نتایج ادعا کند مردم اوکراین خواستار الحاق این مناطق به روسیه هستند.

این مقام آمریکایی در حالی مدعی برنامه ریزی روسیه برای برگزاری همه پرسی ساختگی در مناطقی از اوکراین شده است که تا کنون مدارکی را درباره ادعاهای خود نداده است و همچنان به طرح اتهامات علیه روسیه پرداخته است.

کد خبر 5577766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha