۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۲۷

ژنرال سابق آمریکا:

آمریکا سامانه تهاجمی به اوکراین برای هدف قرار دادن عمق روسیه بدهد

آمریکا سامانه تهاجمی به اوکراین برای هدف قرار دادن عمق روسیه بدهد

یک مقام سابق ارتش آمریکا معتقد است کشورهای غربی باید به اوکراین برای حمله مستقیم به خاک روسیه کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا از دولت این کشور خواست با تجهیز تسلیحاتی اوکراین زمینه حمله به خاک روسیه را فراهم کند.

در ادامه رویکرد ضد روسی مقامات آمریکا، ژنرال مارک آرنولد از واشنگتن و متحدانش خواست تا سامانه های تهاجمی دوربرد را به کی یف بفرستند تا ارتش اوکراین بتواند به عمق روسیه حمله کند.

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در مصاحبه ای به شبکه ۲۴ اوکراین گفت: اینکه ایالات متحده آمریکا و ناتو می گویند به خاک روسیه حمله نکنید، حرف بی معنایی است. پایان کار ارتش روسیه در اوکراین در نابودی خط تامین سوخت، مهمات و تجهیزات این کشور است. اینکار باید هم در مرزها و هم در عمق صد کیلومتری روسیه صورت گیرد. برای حصول این مهم، ناتو باید سیاست خود را تغییر دهد و رویکرد ممنوعیت حمله به قلمرو روسیه را کنار بگذارد. لازم است چنین تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار گیرد تا بتواند روس ها را شکست دهد.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی همچنین از پنتاگون خواست سامانه های موشکی پاتریوت و مهمات دوربرد توپخانه موشکی هیمارس را در کنار هواپیماهای پیشرفته و پهپادهای جنگی به اوکراین بفرست.

اظهارات جنگ طلبانه ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در حالی عنوان شد که اوکراین ظرف دو روز نبرد با روسیه بیش از هزار و ۷۰۰ نیروی خود را از دست داده است.

کد خبر 5578571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 1
      ناتو با روسیه ور حال جنگ تمام عیار است تا حالا فقط این جنگ در خاک اکراین بوده شاید هم به شهرهای خودشون کشیده بشه انوقت خدا میداند..........!!!!
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 1
      ژنرال مجنون آمریکایی کم کم باید بمیری به فکر خودت باش
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      0 3
      امریکا جنایات کثیف دردنیا راه میاندازه وطبق معمول کشورهای دیگررا ازجمله عربی برای کمک درجنایات درخواست میکندخاک برسرحقیران ومزدوران که درریختن خون مردم جهان همکاری میکنندبه یاری خدا مقاومت قهرمان همیشه این جنایتکاران ضدبشریت رارسواکرده وپوزه شان رابه خاک مالیده