۹ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۵۷

وزیر آموزش و پرورش:

نظام اسلامی رسم شهادت و ایثارگری را زنده کرد

نظام اسلامی رسم شهادت و ایثارگری را زنده کرد

ارومیه - وزیر آموزش و پرورش گفت: رسم شهادت و سنت الهی با نظام اسلامی زنده شد و شهدا پیش قراولان عمل به سنت الهی قتل فی سبیل الله هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری چهارشنبه شب در دیدار با خانواده شهید رحیم شکری در ارومیه افزود: خاصیت کشته شدن در راه خدا این است که انسانی جان خود را صرف می‌کند برای یک هدف و مقصد الهی و خدای متعال هم در پاسخ به این ایثار و گذشت بزرگ، حضور او را در تاریخ تداوم می‌بخشد و یاد، فکر و آرمان او زنده می‌ماند.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات الهی، شهید یک فرد نیست بلکه یک امت و یک ملت و یک تفکر پاک و مطهر است، ادامه داد: شهادت قله نیکی‌ها است و کسی که در راه خدا به شهادت برسد بر فراز این قله قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهدا شفاعت کننده هستند، گفت: هر شهید ۷۰ نفر را شفاعت می‌کند و این یک موهبت الهی است.

نوری با بیان اینکه شهدا همواره زنده هستند اظهار کرد: شهدا در راه خدا جهاد کردند و دارای مقام شامخی هستند.

وی با قدردانی از تلاش‌های خواهر این شهید والامقام که از پدر سالمندش در منزل پرستاری و مراقبت می‌کند، تاکید کرد: این تکریم جایگاه والایی نزد پروردگار متعال دارد.

در این بازدید با اهدای لوح تقدیر از خانواده این شهید والامقام تجلیل بعمل آمد.

شهید شکری یکی از فرهنگیان ارومیه بود که در ۱۷ تیر سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی فاو به فیض شهادت نائل شد.

وزیر آموزش و پرورش در سفری ۲ روزه و با هدف بازدید از روند اجرای پروژه مهر، افتتاح مجتمع بزرگ آموزشی، پرورشی و تفریحی بوتراب خوی، شرکت در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی و بررسی مسائل و مشکلات آموزشی عصر چهارشنبه به این استان سفر کرده است.

کد خبر 5578673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • معلم جانباز IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 0
      با سلام خدمت وزیر محترم، آقای وزیر اگر راست می گویید و به گفته خود اعتقاد دارید،پس چرا برای معلمین شهید و جانبازان حالت اشتغال که رسته آموزشی دارند و پست معلم در حکم برای آنها ثبت شده و حقوق خود را مانند افراد شاغل دریافت می کنند ،رتبه بندی را اجرا نکرده اید؟ آیا این کار شما با گفته هایتان یکی است ؟