۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۳:۰۵

فروش تسلیحات نظامی ۱.۱ میلیارد دلاری از آمریکا به تایوان

فروش تسلیحات نظامی ۱.۱ میلیارد دلاری از آمریکا به تایوان

روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد خود برای فروش تسلیحات نظامی به تایوان به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد خود برای فروش تسلیحات نظامی به تایوان به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را به کنگره اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، فروش تسلیحات آمریکا به تایوان شامل ۶۰ موشک ضد کشتی و ۱۰۰ موشک هوا به هوا است.

این در حالی است که «ژائو لیجان» سخنگوی وزارت خارجه چین پیش از این در نشست خبری وزارت خارجه چین اعلام کرد که تایپه و واشنگتن سعی در تغییر وضعیت موجود در تنگه تایوان دارند تا از این طریق به نیروهای جدایی طلب برای رسیدن به استقلال این جزیره کمک کنند.

این مقام وزارت خارجه چین تاکید کرد که آمریکا و نیروهای جدایی طلب تایوان و نه چین به دنبال تغییر وضعیت موجود در سراسر تنگه تایوان هستند. تنها یک چین در جهان وجود دارد. تایوان بخشی از چین است.

ژائو لیجیان در ادامه تلاش نیروهای جدایی طلب در تایوان، برای جلب حمایت خارجی از جمله از سوی ایالات متحده برای پیشبرد برنامه های خود را منشأ تنش‌های کنونی در تنگه تایوان اعلام کرد.

دور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مردادماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

به فاصله کمتر از دو هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چند روز پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه‌های بی‌ثبات‌کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

کد خبر 5579957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha