۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۸

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای بوشهر:

۴۴ درصد بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

۴۴ درصد بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

بوشهر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۴۴ درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در نشست با رئیس پارک علم و فناوری بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و اجرای طرح تنخلستان تعاملات آموزش فنی و حرفه ای با پارک علم و فناوری استان بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه بی مهارتی یکی از مشکلات امروز جامعه است و باید با همکاری وهم افزایی بین دستگاه‌ها این مهم رفع شود، افزود: ۴۴ درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و با همکاری پارک علم و فناوری و اجرای طرح نخلستان این جامعه هدف مهارت افزایی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد حلقه مهارتی در دانشگاه‌ها سبب گسترش فعالیت‌های دانش بنیان و تمهید مهارت‌های مشاغل آینده بر پایه تکنولوژی‌های نوین در کشور می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با تعاملات و همکاری‌های گسترده شاهد توانمندی‌های مهارتی در منابع انسانی استان بوشهر باشیم.

دراهکی با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی راهی مؤثر در راستای ایجاد اشتغال برای افراد به ویژه جوانان و نوجوانان است، گفت: اگر همه افراد مهارت‌های لازم در زمینه‌های مختلف را فرا بگیرند دیگر مشکل اشتغال در جامعه نخواهیم داشت.

کد خبر 5580289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha