۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۵۸

رئیس‌ کل دادگستری هرمزگان عنوان کرد؛

رشد ۴۴ درصدی صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف هرمزگان

رشد ۴۴ درصدی صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف هرمزگان

بندرعباس - رئیس کل دادگستری هرمزگان از صلح و سازش ۴۴ درصدی پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی گفت: در پنج ماهه نخست امسال تعداد ۳۸ هزار و ۱۸۸ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده و تعداد ۳۸ هزار و ۴۱۳ فقره مختومه شده است.

وی افزود: از مجموع پرونده‌های مختومه، تعداد ۲۴ هزار و ۹۳ فقره پرونده قابلیت صلح و سازش را دارا بوده است که از این تعداد، شعب شورای حل اختلاف موفق به سازش ۱۰ هزار و ۵۲۱ فقره پرونده معادل ۴۴ درصد گردیده اند.

قهرمانی تصریح کرد: در این شاخص، شورای حل اختلاف استان هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷ درصدی کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: میزان تحقق سازش در پرونده های حقوقی و کیفری مطروحه در شعب شوراهای حل اختلاف استان طی پنج ماه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ترتیب رشد ۵ درصدی و ۸ درصدی را نشان می دهد.

قهرمانی بیان داشت: متوسط زمان رسیدگی شعب شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱، نوزده روز است و حوزه های قضایی بندر خمیر و رودان با ۹ روز، حوزه قضایی حاجی آباد با ۱۲ روز و حوزه قضایی پارسیان با ۱۴ روز عملکرد مطلوبی را در این شاخص داشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین یادآور شد: در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد ۹ فقره پرونده قتل عمدی به صلح و سازش منجر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۸۰ درصدی را نشان می دهد.

کد خبر 5580789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha