۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۴۱

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بنیاد شهید به دنبال تحول و عدالت محوری است

بنیاد شهید به دنبال تحول و عدالت محوری است

قزوین- قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از اهداف جدی بنیاد شهید عدالت محوری و ایجاد تحول به‌سوی پیشرفت بر پایه آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، کامیار ثقفی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین که ظهر یکشنبه برگزار شد اظهار کرد: تکریمی که صورت می‌گیرد نه‌تنها از یک مدیرکل بلکه از همه همکارانی است که در این دوران برای رشد و خدمت رسانی به خانواده‌های شهدا در این دستگاه یاری به هم رسانده‌اند.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: مدیران بنیاد بدون کادرسازی و همکاری همکاران دیگر ادارات نمی‌توانستند آن بخش از فعالیت‌ها که منجر به توفیق بوده را رقم بزنند و این فرصتی برای تشکر از مجموعه فعالان است.

وی با تقدیر از اقدامات مدیرکل پیشین بنیاد شهید استان قزوین بیان کرد: یک مجموعه زمانی می‌تواند موفق عمل کند که مدیر توانمندی داشته باشد لذا از اقدامات آقای حقایق پور طی سالیان طولانی تقدیر می‌کنیم، فعالیت در مجموعه بنیاد شهید یک توفیق بزرگ است و امیدواریم در آینده برکات این فعالیت‌ها در زندگی ایشان جاری باشد.

مسئول ضمن اشاره به انتخاب اسماعیلی به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: انتصاب یک فرزند شهید در این موقعیت، یک انتخاب به‌جا بوده و توفیقات زیادی برای بنیاد به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: شخص ایشان با عنوان یک نیروی انقلابی همواره در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کرد و توانسته شایستگی خود را ثابت کند و امروز هم مسئولیت بزرگی را عهده‌دار شده‌اند.

ثقفی با اشاره به این موضوع که بانوان در هر نقطه‌ای مؤمنانه کار کرده‌اند گفت: هر جا که از ظرفیت بانوان استفاده شد تفاوت معنادار به لحاظ عملکرد دیده‌ایم چراکه بانوان دلسوز، مسئولیت‌پذیر و دارای پشت‌کار در کنار سعه‌صدر بوده‌اند و در برخی سختی‌های مدیریتی این ویژگی‌ها کاربرد مؤثرتری دارد و تجربه می‌گوید اگر آدم‌های شریفی پیدا کردیم در انتصاب نباید تردید کرد.

این مسئول تأکید کرد: در بنیاد شهید این شخصیت‌ها تأثیرگذاری مضاعفی دارند، محبت ورزیدن به جامعه مخاطب و رفتاری از جنس فداکاری داشتن در بنیاد در برابر جامعه عزیزی که با آن‌ها سروکار داریم با نهایت انعطاف و رأفت بسیار مهم است و این ویژگی‌ها در بانوان بارزتر است.

ثقفی با بیان این موضوع که بنیاد شهید انتظارات ویژه‌ای را پیگیری می‌کند گفت: به دنبال حرکتی تحولی در راستای انقلاب اسلامی هستیم و با این نگاه حرکت می‌کنیم که بخشی از عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

وی یادآور شد: پس از انقلاب اسلامی توفیقات زیادی داشته‌ایم و رهبر معظم انقلاب بارها با عنوان عظمت از آن‌ها یاد کرده‌اند و کارهای بزرگی که جایگاه ممتازی را برای جمهوری اسلامی به‌واسطه مجاهدت و ایثارگری‌ها به همراه آورده است.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: باید در کنار موفقیت‌ها و ضعف‌هایی که داشته‌ایم و عقب‌ماندگی‌ها و کاستی‌ها را دید و ضرورت تحول در دولت و ملت که رهبر انقلاب به آن اشاره کرده‌اند این است که دیدگاه ما تغییر کند.

وی بیان کرد: آنچه می‌تواند این حرکت را تضمین کند و سابقه موفقیت‌ها بر اساس آن روی می‌دهد فرهنگ جهاد ایثار و شهادت است که نهادینه شده در گفتمان انقلاب است.

این مسئول عنوان کرد: یکی از وظایف بنیاد شهید که مغفول مانده اشاعه فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت است، عزت و سربلندی و امنیت نظام بی‌تردید مرهون ایثارگری است ولی لازم است بازنگری کنیم که چقدر به این موضوع پرداخته‌ایم و در مقابل چقدر به موضوعات حاشیه‌ای که اصلاً وظیفه بنیاد شهید نبوده است پرداختیم.

وی تبیین کرد: امروز باید این بازنگری را داشته باشیم تا متوجه شویم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت چقدر در جامعه شناخته شده است که اگر نظام به آن مجهز شود حرکت بدون بازگشت و پیش‌رونده خواهد داشت.

ثقفی ابراز کرد: راه منحصربه‌فرد تحول برای ما بهره از جوان مؤمن نخبه انقلابی است که نگاه ایثارگرانه داشته باشد.

وی گفت: باید عدالت محوری در سیاست‌های جدید بنیاد دنبال شود و این امر مهم یکی از مأموریت‌های اصلی قرار گیرد.

کد خبر 5581562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • هادی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      2 0
      ثقفی ....دانشگاه شاهد رو خراب کردی اومدی بنیاد شهید رو هم خراب کنی... ایکاش حق ما رو پایمال نمی کردی در دانشگاه .... دیدار به قیامت.