۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۱۶

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه مطرح کرد؛

صادرات دام سبک مازاد کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است

صادرات دام سبک مازاد کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است

کرمانشاه- مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور بر توسعه صادرات، گفت: صادرات دام سبک مازاد کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است.

علیرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمایشگاه دامپزشکی استان کرمانشاه یکی از آزمایشگاه‌های معتبر غرب کشور بوده و حدود ۹ هزار و ۵۰۰ مورد انواع آزمایشات بر روی انواع فرآورده‌های خام دامی و کنترل کیفیت نهاده‌های دامی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته به منظور حمایت دولت از تولیدات در مقطعی کوتاه مجوز صادرات دام سبک را صادر کردند، افزود: با حمایت دولت بر اساس تأکیدات رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در آستانه آزاد سازی صادرات دام هستیم و تاکنون دستورالعمل‌های اجرایی آن نیز صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه اینکه استان کرمانشاه قطب پرورش دام سبک است که بیش از سه میلیون و ۳۰۰ رأس دام سبک در این استان وجود دارد و می‌توان گفت که به نوعی تأمین دام سبک سایر استان‌ها هستیم.

حیدری با اشاره به اینکه دام‌های سبک پرورش یافته در استان کرمانشاه علاوه بر مورد پسند بود در بازارهای داخلی مورد پسند و تأیید بازهای حوزه خلیج‌فارس است، عنوان کرد: در سال گذشته حدود پنج هزار و ۲۰۰ رأس دام سبک از استان کرمانشاه صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: بحث صادرات دام سبک در استان کرمانشاه در دستور کار وزارت‌خانه و سازمان دامپزشکی قرار گرفته و تاکنون جلسات اولیه آن نیز برگذار شده است‌.

حیدری ادامه داد: در صورت بررسی‌های نهایی و تصمیمات لازم با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه مازاد دام سبک استان صادر خواهد شد اما تاکنون در خصوص میزان و حجم صادرات ابلاغیه‌ای صادر نشده و باید منتظر نتایج نهایی بود.

کد خبر 5583240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دامدار بخت برگشته IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      2 0
      شما چرا توسر تولید کنند میزنید اگه این کار ادامه بدید به خدا قسم تو ایران تمام دامدار ها جم میکنن بسته دیگه کم خودتون سر کار بزارید
    • دامدار بخت برگشته IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      1 0
      شما چرا توسر تولید کنند میزنید اگه این کار ادامه بدید به خدا قسم تو ایران تمام دامدار ها جم میکنن بسته دیگه کم خودتون سر کار بزارید
    • دامدار بخت برگشته بی انگیزه IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      1 0
      خدا حق مارو از شما بگیر من پول دوتا خانه تو کرمانشاه دادم دام گرفتم اصولی دامداری کردم بعداز ۶سال الان سرمایه من شده پول پیش یک خانه ۵۰متری ما باید از کجا شکایتمان ببریم ما که کاری از دستمان نمیاد خدا براتون نسازه
    • تنها IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      0 0
      دروغه😕
      • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
        0 0
        خدا کنه شماهم تو هر کاری هستی مثل دامدار سرمایه بی ارزش بشه تا بفهمی چه کشیدیم
    • مجتبی دامدار قم IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      0 0
      خفه شید.دامدار جانش تمام شد.خدا جانتان را بگیرد.لعنت بر مسئولین دام.والله قسم خائنید.ما بره های ماده را فروختیم.میش ها را هم پروار میکنیم میفروشیم.به امام زمان قسم میفروشیم.دیگر هم دامداری نمیکنیم.حالا میفهمم چرا همه دنبال دلالی هستند‌.من به رئیسی رای دادم و پشیمانم. حسن روحانی دروغگو نبود .#خائنین
    • امیری کلات نادری IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      0 0
      چی شدصادرات دام جونمان به سررسید
    • امیری کلات نادری IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      0 0
      چی شدصادرات دام جونمان به سررسید
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      0 0
      همتون دروغگوید خدا لعنتتان کند
    • صیاد IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      0 0
      خدالعنتتان کنه این جورکشاورزودامدارونابودکردین