۱۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸

امام جمعه قزوین:

واقعه یازده سپتامبر حیله آمریکا برای حمله به کشورهای اسلامی بود

واقعه یازده سپتامبر حیله آمریکا برای حمله به کشورهای اسلامی بود

قزوین - امام جمعه قزوین گفت: حادثه تروریستی یازده سپتامبر یک نقشه و حیله بود که با طراحی سردمداران صهیونیستی و استکباری آمریکا انجام شد تا بهانه‌ای برای حمله به کشورهای اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین با بیان اینکه یکی از نشانه‌های قبولی اعمال تقوا است، اظهار کرد: اخلاص دومین نشانه قبولی اعمال انسان است.

وی با بیان اینکه اگر اخلاص نباشد کار آدم به ریا و دروغ آلوده شده و زیبایی و خلوص کار را می‌گیرد افزود: اگر اخلاص نباشد آدم ظالم می‌شود و از عدالت محروم می‌شود و چه بسا و حتی با عدالت نیز بجنگد.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدنی و آیت الله اشرفی اصفهانی و نقش این علما در ایجاد همبستگی در جامعه بیان کرد: نماز جمعه قرارگاهی است که می‌تواند باعث همبستگی در جامعه شود.

وی با اشاره به فرارسیدن روز ملی سینما تاکید کرد: سینما در ارتقای فرهنگ جامعه و تحکیم روابط خانواده نقش مؤثری دارد و می‌تواند به عنوان یک مرکز آموزشی مهم در دنیا محسوب شود.

آیت الله عابدینی با تاکید بر اینکه سینما رسالت جدی در عرصه آموزش دارد، تاکید کرد: سینما باید به افکار مردم جهت داده و موجب افزایش سطح فرهنگی جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: سینما باید احساسات و عواطفش را در مسیر عدالت، علم، دانش و در بیداری فکر و اندیشه قرار دهد.

وی افزود: تلویزیون و سینما باید و در اعتلای فرهنگ دینی و تحکیم روابط خانواده، تربیت نسل جوان و همه این مسائل تأثیرگذار باشد.

امام جمعه قزوین با اشاره به موضوع حجاب اضافه کرد: دشمن به صورت تهاجمی وارد میدان شده است و نیاز است مسئولان مربوطه نیز در سازمان‌های فرهنگی و متولی برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه نباید بگوییم هر کسی حجاب خود را کامل نکرد عامل دشمن است تاکید کرد: خیلی وقت‌ها این افرادی که حجاب خود را رعایت نمی‌کنند فرزندان ما هستند و باید مراقب باشیم که آنها را مقابل خود قرار ندهیم.

وی ادامه داد: در حالی در سالروز حادثه یازده سپتامبر قرار داریم که امروز برای دنیا ثابت شده این حادثه تروریسیتی یک نقشه و حیله بود که با طراحی سردمداران صهیونیستی استکباری آمریکا انجام شد تا بهانه‌ای به دست بیاورند و بر کشورهای اسلامی بتازند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه آمریکا روز به روز به اضمحلال و افول نزدیک تر می‌شود، تصریح کرد: آمریکا دیگر آن آوازه و اقتدار را هم ندارد و این مقاومت اسلامی که هر روز محکم‌تر پیش می‌رود و نفس آمریکا و هم پیمانانش را خواهد برید.

این مسئول در پایان با اشاره به مرگ ملکه انگلیس اظهار کرد: ملکه انگلستان و هم‌پیمانانش عامل کشتار، بی خانمان و آواره شدن هزاران انسان بی‌گناه در دنیا بودند.

کد خبر 5585610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha