۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۲۲

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا:

حضور زائران در پایانه ها بیش از ظرفیت‌های موجود است

حضور زائران در پایانه ها بیش از ظرفیت‌های موجود است

ایلام-فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: حضور زائران بیش از ظرفیت‌های موجود در پایانه ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد شرفی شامگاه جمعه در پایانه مرزی مهران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به لحاظ سه اصل امنیت، ایمنی، سلامت و کرامت زائران مرزها فعلاً بسته شده تا اگر شرایط آن سوی مرز به شرایط پایدار رسید تمهیدات لازم انجام می‌شود.

وی افزود: بنابراین سه تصمیم عملیاتی گرفته شده، یکی اینکه بلیت‌های گرفته شده به سمت پایانه‌های مرزی باطل شود، موضوع دوم گذرنامه‌های ویژه اربعین صادر نمی‌شود و گذرنامه‌های غیر معتبر تمدید نشود.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا ادامه داد: دیروز قرار بود زائرانی که در محورهای متصل به پایانه‌های مرزی هستند، این زائران را به نوعی با آرامش بتوانیم با هماهنگی با طرف عراقی از مرز عبور کنند و این باعث حضور انبوهی از زائران شده است.

سردار شرفی تصریح کرد: حضور زائران بیش از ظرفیت‌های موجود در پایانه‌ها است.

وی عنوان کرد: آن چیزی که ما می‌بینیم هر زائر عزیزی که بخواهد به سمت پایانه‌های مرزی حرکت کند یک قدم برای استقبال از خطر برداشته است.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تصریح کرد: بنابراین من خواهش می‌کنم زائران توجه کنند شرایط در آن سوی مرز خوب نیست، مشکلاتی داریم و تردد زائرین به کندی در حال انجام است.

وی ادامه داد: زائرانی که هم اکنون در مرزها هستند با حوصله همکاری‌های لازم را با خادمین خود در همه عرصه‌ها داشته باشند و عجله و شتاب نکنند.

وی گفت: اجازه دهند ما شرایط را مدیریت کنیم، به نوبت و به ترتیب و در نهایت آرامش و با نهایت امکانات بتوانیم این عزیزان را به آن سوی مرز انتقال دهیم.

وی گفت: ضمن اینکه اگر زمانی محدودیتی اعمال شد فقط به خاطر حفظ سلامت زائران است.

کد خبر 5585792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha