۳ مهر ۱۳۸۶، ۱۶:۳۵

کارگردان "جان‌سخت" به زندان محکوم شد

کارگردان "جان‌سخت" به زندان محکوم شد

یک قاضی فدرال جان مک‌تیرنان را به جرم دروغ گفتن به FBI درباره ارتباط خود با آنتونی پلیکانو، کارآگاه خصوصی بدنام، به چهار ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسوشیتدپرس اعلام کرد قاضی دیل اس. فیشر از کارگردان فیلم‌هایی مانند "غارتگر" و "جان سخت"، "شکار زیر دریایی اکتبر سرخ" و "ماجرای تامس کراون" خواست تا 15 ژانویه خود را به مقامات معرفی کند. وکیل مک‌تیرنان گفت به این حکم اعتراض می کند. فیلمساز 56 ساله ضمنا به پرداخت 100 هزار دلار جریمه محکوم شد.



جان‌مک تیرنان و آرنولد شوارتسنگر پشت صحنه فیلم "غارتگر"

سال گذشته مک‌تیرنان در دفاعیات خود گفته بود درباره ارتباط خود با پلیکانو به پلیس فدرال دروغ گفته است. او ابتدا به FBI گفته بود تنها هنگام جدایی از همسر سابقش پلیکانو را به کار گرفت، اما واقعیت این بود که مک‌تیرنان از کارآگاه خصوصی خواسته بود مکالمات چارلز روون را ضبط کند. این تهیه کننده سال 2002 در فیلم ناموفق "رولربال" با او همکاری کرده بود.

پلیکانو که به جرم نگهداری غیرقانونی اسلحه دو سال و نیم را در زندان گذراند، متهم به استراق سمع و رشوه دادن به پلیس برای دریافت اطلاعات درباره چهره‌های مطرح و دیگران است. او سال آینده محاکمه می‌شود. پلیکانو متهم به استراق سمع چهره های سرشناس مانند سیلوستر استالونه و گری شندلینگ است. او که در حال حاضر در زندان است، خود را بیگناه می داند.

پلیکانو تا پیش از آنکه به جرم نگهداری غیرقانونی اسلحه به زندان بیفتد، موکل ستاره‌هایی مانند الیزابت تیلور، مایکل جکسن و استالونه بود. مک‌تیرنان آخرین بار سال 2003 فیلم "بنیادی" با بازی ساموئل ال. جکسن را روی پرده داشت.
کد خبر 558703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha