۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۵۵

در ۵ ماه اول امسال انجام شد؛

افزایش ۴ درصدی قبولی خودروهای اردبیل در انجام فرآیند معاینه فنی

افزایش ۴ درصدی قبولی خودروهای اردبیل در انجام فرآیند معاینه فنی

پارس‌آباد- معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: قبولی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در انجام فرآیند معاینه فنی در ۵ ماهه گذشته سال‌جاری ۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شیرین‌زاده بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از مرکز معاینه فنی در شهرستان پارس‌آباد از افزایش ۴ درصدی خودروهای قبولی در انجام فرآیند معاینه فنی طی ۵ ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: در مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی نیز افزایش ۲/۵ درصدی را نسبت به‌مدت مشابه سال قبل که حدود ۱۷ هزار خودرو بود، شاهد هستیم و خودروهای مردود شده در فرآیند معاینه فنی هم ۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در ۵ ماهه گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در استان اردبیل انجام و ۱۵ هزار و ۲۷۰ خودرو در معاینه قبول و موفق به اخذ برگه معاینه فنی شده و ۲ هزار و ۲۱۴ خودرو نیز در طی فرآیند مذکور مردود شده‌اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: ۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در استان اردبیل در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۳ مرکز در شهرستان اردبیل و ۱ مرکز نیز در شهرستان پارس‌آباد در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

شیرین‌زاده مدت اعتبار برگه‌های معاینه فنی صادرشده را برای خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین با عمر ۱۰ سال، برابر ۶ ماه اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای خودروهای با عمر بالای ۱۰ سال برابر ۳ ماه است.

وی گفت: بر اساس قانون هوای پاک، دوره معافیت انجام معاینه فنی از زمان تولید برای وسایل نقلیه سنگین شخصی و دولتی ۴ سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال است.

کد خبر 5587474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha