۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰

برخی از دستگاه‌های اداری اعتقادی به اجرای طرح سپاس ندارند

برخی از دستگاه‌های اداری اعتقادی به اجرای طرح سپاس ندارند

قزوین - مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران قزوین با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها اعتقادی به اجرای طرح سپاس ندارند، گفت: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار یک تکلیف قانونی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن آخوندی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: برای شش ماهه اول سال‌جاری تفاهم‌نامه ای بین بنیاد شهید و دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح سپاس از خانواده معظم شهدا و ایثارگران امضا شده که با استقبال خوب اکثر مدیران دستگاه‌ها در حال اجرا است اما برخی دستگاه‌ها در این زمینه عملکرد مناسبی ندارند.

محسن آخوندی افزود: قانونگذار در جهت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تکلیف قانونی برای تمام دستگاه‌ها تعیین کرده و دستگاه‌های اجرایی بر اساس بند لام تبصره ۹۰ ماده ۲۹، مکلف به هزینه کرد حداقل یک درصد اعتبار خود در حوزه ایثار و شهادت می‌باشند.

وی ادامه داد: استان قزوین با تقدیم سه هزار شهید، بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ جانباز و نزدیک به ۷۰۰ آزاده از جایگاه ویژه ای در ایثار و شهادت دارد و انتظار داریم مدیران با عمل به تفاهم‌نامه، قدردان رشادت‌های فرزندان قهرمان قزوینی باشند و با حضور در منازل خانواده معظم شهدا و ایثارگران از صبر و مقاومت آنها تجلیل کنند.

آخوندی با اشاره با اینکه دولت سیزدهم و بویژه شخص رئیس جمهور و در استان نیز استاندار و مدیریت ارشد استان نگاه ویژه ای به ایثارگران دارند، افزود: برای شش ماهه اول سال سهمیه ۱۵ ایثارگر برای تمامی دستگاه‌ها تعیین شده و مدیرانی که نسبت به این موضوع مهم اهتمام داشته باشند به عنوان دستگاه ارزش مدار به مردم معرفی می‌شوند.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران در پایان بر برنامه‌ریزی فرمانداری‌ها و تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای سرکشی از خانواده معظم، جانبازان و آزادگان در هفته دفاع مقدس تاکید و از مشاورین ایثارگران دستگاه‌ها خواست در این زمینه فعالانه و مسئولانه با همکاری بنیاد شهید استان طرح سپاس را اجرا و گزارش مصور و مکتوب را به بنیاد شهید ارسال کنند.

کد خبر 5588061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha