۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۳۳

معاون استاندار تهران خبر داد؛

اخذ تدابیر امنیتی جهت برگزاری مراسم «جاماندگان اربعین» در شهرری

اخذ تدابیر امنیتی جهت برگزاری مراسم «جاماندگان اربعین» در شهرری

ری- فرماندار ویژه شهرری از اخذ تدابیر امنیتی جهت برگزاری مراسم «جاماندگان اربعین» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید زمانی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران از آمادگی ۱۰۰ درصدی این شهرستان در تمامی بخش‌ها برای برگزاری مراسم اربعین خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تدابیر امنیتی پیش بینی شده برای تأمین آرامش و امنیت این مراسم، همه امکانات از جمله نیروهای امنیتی، انتظامی، نظامی و دوربین‌های پایش تصویری در کل مسیر مستقر خواهند بود تا امنیت مراسم برقرار و تأمین باشد.

زمانی به تدابیر اتخاذ شده برای جابجایی زوار اشاره و افزود: با فرمانداری‌های قرچک و ورامین برای به کار گیری اتوبوس‌هایشان در مسیر بازگشت و جابجایی مسافران هماهنگی لازم شده و خط ریل باس نیز برای مسیر ری به پیشوا و به عکس پیش بینی شده است.

فرماندار ویژه شهرری ادامه داد: با دهیاری‌های مسیر ری به قرچک نیز هماهنگ شده تا برای پذیرایی و همراهی مسافران و پیاده روها همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به آماده باش تیم درمانی و پزشکی در این روز افزود: ۲۵ دستگاه آمبولانس در مسیر اصلی، ۲۰ دستگاه آمبولانس در مسیرهای فرعی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴۶ دستگاه موتورلانس، یک درمانگاه سیار در ضلع شرقی و چهار دستگاه آمبولانس ویژه بانوان در این روز خدمات رسانی خواهند کرد.

زمانی اظهار داشت: این آماده باش در حالی است که ۲ دستگاه بالگرد نیز در این روز در دسترس قرار دارند تا در صورت نیاز به کار گرفته شوند.

معاون استاندار تهران از پیش بینی اقلام غذایی برای هیئت‌ها، موکب ها و نانوایی‌ها خبر داد و گفت: ۴۰۰ تن برنج، ۱۰۰ تن گوشت و ۱۰۰ تن آرد در میان این بخش‌ها به منظور تأمین غذا و نان مورد نیاز عزاداران در روز اربعین حسینی و در مسیر پیاده روی توزیع شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به ازدحام جمعیت قابل توجه و پیش بینی حضور چندین میلیون نفری زوار، به تمامی حاضران و شرکت کنندگان در مراسم توصیه اکید می‌شود که از توقف در طول مسیر به ویژه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) خودداری و به عرض سلام و عبور اکتفا کنند.

کد خبر 5589361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha