۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس؛

سپاه قمربنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری ۵۰ عنوان برنامه برگزار می‌کند

سپاه قمربنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری ۵۰ عنوان برنامه برگزار می‌کند

شهرکرد- فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۵۰ عنوان برنامه با محوریت سپاه پاسداران در نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی‌محمد اکبری ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری بیان کرد: فضاسازی در نواحی، حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌های مقاومت و مساجد و تجلیل از ۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان به‌صورت ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، رژه نیروهای مسلح و غبارروبی گلزار مطهر شهدا از مهم‌ترین برنامه‌های محوری سپاه پاسداران در هفته دفاع مقدس است.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس، برگزاری یادواره‌های شهدا و شهدای آبروی محله، پیاده‌روی خانوادگی در مراکز شهرستان‌ها، تشریح عملیات‌های آفندی و پدافندی دوران دفاع مقدس، حضور بسیجیان و سپاهیان در مصلی‌های نماز جمعه، تجلیل از خانواده فرماندهان شهید، دیدار با ائمه جمعه و پخش برنامه‌های زنده از صدا و سیما در هشت قسمت از دیگر برنامه‌های سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در هفته دفاع مقدس به‌شمار می‌رود.

اکبری تصریح کرد: خبرنگاران برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در جهاد تبیین، حقایق دوران دفاع مقدس، رشادت‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران را بیان کنند.

وی یادآور شد: ۴۴ سال ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی در جنگ‌های سخت، نرم، فرهنگی، اقتصادی و جبهه‌های دیگر ایستاد و در میدان‌های نبرد پیروز شد، اما دشمنان از هر بهانه‌ای برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: تمامی دستاوردهای جمهوری اسلامی در سایه ولایت و مرهون شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت و سلامت است.

وی گفت: دشمنان با خیال خام خود و با بهانه‌های مختلفی مانند اختلاف‌های مرزی و تحریک ابرقدرت‌های شرق و غرب، ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ حمله به ایران را آغاز کرد.

اکبری حضور همه‌جانبه مردم در دفاع مقدس را رمز پیروزی ایرانیان اعلام و بیان کرد: دشمن با تحلیل خود جمهوری اسلامی را نظامی نوپا می‌دانست غافل از قدرت ایمانی مردم ایران، زمان را برای تجاوز مناسب دید.

وی افزود: در آن دوران نیروهای مسلح آمادگی کافی را نداشت و سید ابوالحسن بنی‌صدر هم به‌عنوان رئیس‌جمهور از نقاط ضعف زیادی برخوردار بود و همین ضعف‌ها و پشتیبانی نکردن نیروها باعث شد تا انسجام کافی بین نیروهای مردمی وجود نداشته باشد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پس از عزل بنی‌صدر، وحدت میان نیروهای مسلح سپاه پاسداران و ارتش ایجاد و بسیاری از مناطق کشور از دست عراق خارج شد.

وی یادآور شد: دوران دفاع مقدس آزمونی بود تا مردم و نسل اول انقلاب با سرافرازی و پیروزی از آن خارج شوند.

اکبری تأکید کرد: با مطالعه تاریخ ایران متوجه می‌شویم بخش‌های بسیاری از کشور در دوران مختلف جدا شده است اما ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی با ایستادگی مقابل غرب و شرق اجازه نداد حتی یک وجب خاک کشور از دست برود.

وی معجزه دفاع مقدس را لشکرهای امام حسین (ع) در مسیر اربعین دانست و اظهار داشت: امروز مسیرهایی که رزمندگان ایرانی باز کرده‌اند، به محلی برای برپایی موکب و راهی برای رسیدن به کربلا تبدیل شده است.

وی بیان کرد: مردم ایران در دوران دفاع مقدس به الگویی برای مردم سراسر دنیا تبدیل شدند تا زیر بار زور و فشار یاوه‌گویان به‌ویژه آمریکا نروند.

کد خبر 5594064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha