۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸

امام جمعه شهرکرد:

سند جامع زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری تهیه شود

سند جامع زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری تهیه شود

شهرکرد- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: سند جامع زیرساخت‌های گردشگری در این استان هر چه سریع‌تر تهیه و تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام صبح چهارشنبه به‌مناسبت آغاز هفته گردشگری در نشست با مسئولان و فعالان حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای تهیه و تدوین سند جامع زیرساخت‌های گردشگری استان از نظر افراد دانشگاهی، کارشناس، متخصص و صاحب‌نظر بهره‌گیری شود.

وی شفافیت در زیرساخت‌های گردشگری را نیازمند مطالعات علمی دانست و افزود: برای محرومیت‌زدایی از چهارمحال و بختیاری باید توجه مستمر مسئولان به محرومیت‌های استان مورد توجه جدی باشد.

نکونام به نبود جاده ارتباطی ۳۵ روستا در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: این روستاها می‌توانند از نقاط مهم گردشگری در استان باشند.

وی با اشاره به مناطق پُرجاذبه فراوان در تمامی نقاط چهارمحال و بختیاری یادآور شد: محرومیت‌زدایی از استان با رونق گردشگری امکان‌پذیر است و همه این ظرفیت‌ها باید مورد توجه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به نقش کلیدی گردشگری در طول تاریخ بشریت اشاره و تأکید کرد: ادیان الهی و کتاب‌های آسمانی به‌ویژه قرآن کریم به مسئله گردشگری توجه داشته‌اند.

وی گردشگری را از ضرورت‌های مورد تأکید نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: امروز گردشگری لازمه معرفی نظام جمهوری اسلامی، شاخص‌ها، ویژگی‌ها و ظرفیت‌های درونی کشور است.

نکونام بیان کرد: انسان در سایه گردش و سفر زنده و شاداب و باانگیزه است و با گردشگری به رشد فکری، علمی، ایمانی، سلامت، نشاط و شادابی دست می‌یابد.

وی گفت: اسلام دین اجتماعی، رفت‌وآمد، تعامل، محبت، اُنس است که با انزوا و تک‌روی مخالفت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: امروز پیوست‌های فرهنگی سفر و گردشگری با هدف رسیدن به رشد و توسعه و جلوگیری از اُفت و سقوط مهم و ضروری است.

وی جهت‌دهی به گردشگری را ضروری دانست و افزود: تفریح، شادابی و نشاط جزو گردشگری است و نباید به فحشاء، ابتذال و مفاسد تبدیل شود.

نکونام تأکید کرد: انتظار می‌رود متولیان گردشگری تلاش کنند تا مسائل کلیدی مورد توجه و همراه با جهت‌دهی دُرُست باشد.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی فراوان دارد و باید راه مردم نقاط مختلف کشور به استان باز شود اما تحقق این هدف به امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی نیاز دارد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از ظرفیت‌های گردشگری مهم استان اعلام و بیان کرد: این ظرفیت مهم هم‌اکنون در حال کم‌رنگ شدن است.

وی اظهار داشت: ترویج رشته‌های مختلف مرتبط با صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری باید در دستور کار باشد و این استان به مکانی برای عرضه تولیدات این بخش باشد.

نکونام تصریح کرد: راه‌اندازی بازار بزرگ ویژه عرضه تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری باید در مکانی متمرکز مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5598459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha