۶ مهر ۱۳۸۶، ۱۰:۳۳

منشا سعادت انسان پاکی روح است

منشا سعادت انسان پاکی روح است

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ‌ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: برای به سعادت رسیدن بشر روح باید پاکیزه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، آیت الله احمد محسنی گرکانی شامگاه دیروز در نشست درس اخلاق ویژه مدیران استان مرکزی در حسینیه شهدا اراک با اشاره به سعادت انسان افزود: اگر روح انسان پاکیزه شود عمل، رفتار و گفتار انسان نیز درست می شود و به سرمنزل مقصود می رسد ولی تا هنگامی که روح انسان آلوده به جهل و شهوات باشد، انسان از سیطره انسانیت سقوط می کند و آینده ای ندارد.

وی افزود: انبیا برای تزکیه روح انسانها آمده اند و پیامبران برانگیخته شدند تا روح انسانها را پاکیزه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ماه مبارک رمضان، خاطر نشان کرد: ما در آستانه سعادت قرار گرفته ایم و باید از آن استفاده کنیم و این ماه،  زمان خودسازی و رسیدن به تکامل است.

وی راه با تقوا شدن را راستگویی و امانتداری خواند و عنوان کرد: پاکیزگی روح اساس بر اساس تربیت جامعه اسلامی است و برای روح پاکیزه باید با تقوا باشیم و از برکات ماه مبارک رمضان برای سلامت جامعه خود استفاده کنیم و فرهنگ تقوا را گسترش دهیم.

امام جمعه اراک با اشاره به‌ حدیثی از امام جعفر صادق (ع) افزود: اگر صدق حدیث و امانت‌داری به معنای واقعی رعایت و عمل شود می‌توان روح تقوا را در جامعه نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه در مقابل ولایت باید متواضع بود و همواره از این اصل مترقی اسلامی دفاع کرد به مدیران توصیه کرد: این پست و مقام امانت است با خدمت رسانی به مردم باید از این امانت به خوبی پاسداری کرد.

کد خبر 559856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha