۹ مهر ۱۴۰۱، ۹:۳۸

تاثیر تورم بالا بر صنعت نشر؛

نشر کانادا رودر رو با چالش‌های جدید/کاهش تیراژ و افزایش قیمت

نشر کانادا رودر رو با چالش‌های جدید/کاهش تیراژ و افزایش قیمت

ناشران کانادایی این‌روزها مجبورند با چالش‌های جدید سال ۲۰۲۲ کنار بیایند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پابلیشرز ویکلی، ناشران کانادا نیز با همان مشکلاتی رودر رو هستند که ناشران آمریکایی: تورم بالا و تاثیر آن بر مشکلات زنجیره‌ای تامین ملزومات چاپ و نشر به این معنی است که تولید کتاب‌ها سخت‌تر و گران‌تر می‌شود و در نتیجه آن ناشران تیراژ چاپ را پایین آورده‌اند و قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

نوآ جنر مدیر عامل «بوک‌نت» می‌گوید: در دوران پیش از پاندمی هر ماه ۸ هزار شابک جدید صادر می‌شد که اکنون شمار آن بین ۶ تا ۷ هزار مورد در ماه است.

بوک نت که فروش کتاب‌های انگلیسی زبان را بررسی می‌کند گزارش کرده که در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۲ دوره نسبتاً ثابتی برای صنعت نشر بود و آمار فروش تقریباً شبیه ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۹ و پیش از شروع پاندمی بود؛ اما این روزها هرچند مردم هنوز کتاب می‌خرند؛ اما احساس می‌کنند خرید کتاب به بودجه‌شان فشار وارد می‌کند و به همین دلیل آمار فروش در حال پایین آمدن است.

یکی از عوامل مهم که به تداوم فروش کتاب در ماه‌های نخست امسال کمک کرد افتتاح کتاب‌فروشی‌های مستقل در سراسر کانادا بود. گفته شده در سال گذشته ۱۴ فروشگاه «بوک نت» ‌در کانادا تاسیس شده و اکنون در مجموع ۳ هزار کتاب‌فروشی در سراسر کانادا فعال هستند که از این میان ۲۰۰ واحد را کتاب‌فروشی‌های مستقل و غیرزنجیره‌ای تشکیل می‌دهند. در همین حال آمار افتتاح کتاب‌فروشی در مناطق دورافتاده‌تر که با گسترش پاندمی پذیرای مردم بیشتری از شهرهای بزرگ شدند؛ بیشتر است.

در همین حال امسال برای اولین بار کتابفروشی‌های بومیان کانادا از دولت حمایت مستقیم مالی دریافت کردند و ۳۲.۱ میلیون دلار به این امر اختصاص یافت.

از سال ۲۰۲۰ فروش آنلاین کتاب در کانادا افزایش یافته وکتاب‌فروشی‌های فیزیکی را تحت تاثیر قرار داده است. اکنون ۵۵ درصد از آمار فروش کتاب از طریق فروش آنلاین انجام می‌شود. پاندمی و قرنطینه از عواملی بودند که موجب شدند تا آمار فعالیت کتاب‌فروشی‌های فیزیکی کاهش یابد و شماری از آنها تعطیل شوند.

کد خبر 5599595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha