۶ مهر ۱۳۸۶، ۱۴:۳۵

شهردار تهران :

هیچ خدمتی بالاتر از ارتقای سطح آگاهی مردم نیست / شهرداران نواحی با نظر شورایاران انتخاب می شوند

هیچ خدمتی بالاتر از ارتقای سطح آگاهی مردم نیست / شهرداران نواحی با نظر شورایاران انتخاب می شوند

شهردار تهران با تاکید بر اینکه متاسفانه هنوز نحوه اداره امور را نیاموخته ایم ، گفت : باید مردم را در اداره امور سهیم کرد و سطح آگاهی آنان را نسبت به وظایف ارگان ها و نهادها بالا برد .

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد باقر قالیباف، روز گذشته در همایش شورایاران و ائمه جماعات مناطق 9 و 5 شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: هیچ خدمتی بالاتر از این نیست که سطح آگاهی مردم را بالا ببریم و در شهرداری تهران نیز اصل بر این قرار گرفته که شهروندان بدانند ، شهردار چه وظایفی دارد و شهرداری باید چه خدماتی ارائه دهد .

شهردار تهران افزود : باید به نظرات و خواسته های مردم در نحوه اداره امور و ارائه خدمات توجه شود که خوشبختانه در شهرداری تهران با وجود شورایاران ، سامانه های 137 و 1888 تا حدی این امر محقق شده است .

وی تصریح کرد : در روزهای نخستین آغاز به کار سامانه 137 شهرداری تهران 43 درصد از خواسته های شهروندان مربوط به آسفالت معابر و پرکردن چاله های شهر بود که خوشبختانه این رقم در حال حاضر به کمتر از 10 درصد رسیده است و از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون 2 میلیون تن آسفالت در شهر تهران پخش شده است .

قالیباف احیای بافت های فرسوده را یکی از مهمترین اقداماتی دانست که در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و بیان کرد : در مرحله اول بیش از 30 هزار واحد مسکونی در چند منطقه شهر تهران نوسازی می شود و مالکان خانه های فرسوده صاحب خانه ای بزرگتر ، بهتر و درواقع بر اساس این طرح ارزش افزوده زمین به صاحبان املاک باز می گردد .

وی افزود : طرح احیای بافت های فرسوده شهر تهران حدود 14 ماه پیش آغاز شد و خوشبختانه امروز شاهد اولین خروجی های این طرح هستیم .

شهردار تهران در ادامه با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار شورایاران در اداره شهر گفت : شورایاران در واقع نمایندگان شهروندان هستند که می توانند بهترین ناظران بر عملکرد شهرداری باشند و بر این اساس تدوین آیین نامه نظارت شورایاران بر ارائه خدمات شهری در دستور کار قرار دارد تا شورایاران بتوانند بر عملکرد پیمانکاران نظارت دقیق داشته باشند .

وی با اشاره به اینکه همچنین طرح 2 فوریتی افزایش عمر شورایاری ها از 2 سال به 4 سال در دستور کار قرار دارد ادامه داد : نواحی باید بتوانند جوابگوی شورایاری ها در محلات باشند تا شورایاران مجبور نباشند برای هر مسئله ای به شهرداری مناطق مراجعه کنند . بر این اساس سعی خواهد شد از پیشنهادات شورایاران در انتخاب شهرداران نواحی استفاده شود تا این افراد با توجه به نظر و خواست شهروندان و شورایاران برگزیده شوند.

کد خبر 560259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha