۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸

وزیر علوم :

مدیران دانشگاه نسبت به گفتگو با دانشجویان اهتمام داشته باشند

مدیران دانشگاه نسبت به گفتگو با دانشجویان اهتمام داشته باشند

وزیر علوم با اشاره به اینکه در ضمن رعایت قوانین باید حرف دانشجویان شنیده شود گفت: در حادثه دانشگاه شریف شخصاً به دانشگاه رفتم و صحبت‌های دانشجویان را شنیدم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه فوق العاده شورای معین با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، جمعی از رؤسای دانشگاه‌های تهران و مدیران این وزارتخانه، در محل وزارت علوم تشکیل شد.

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه گفت: بنده به عنوان وزیر علوم نهایت تقدیر و تشکر را از رؤسای دانشگاه‌ها در مدیریت حوادث اخیر را دارم. این شرایط را در سال ۸۸ خودم در دانشگاه تجربه کرده‌ام و می‌دانم سختی‌های کار چیست. نکاتی هم در این جلسه مطرح شد برای کمک به دانشگاه‌ها است. البته تفاوت‌هایی در دانشگاه‌ها وجود دارد که سبک و سیاق مدیریت دانشگاه‌ها را نیز تغییر می‌دهد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در ضمن رعایت قوانین باید حرف دانشجویان شنیده شود گفت: در حادثه دانشگاه شریف شخصاً به دانشگاه رفتم و صحبت‌های دانشجویان را شنیدم، برخی با احساسات پاک و برخی با هیجان نکات خود را بیان کردند؛ لازم است مدیران دانشگاه و اساتید محترم نسبت به همدلی و گفتگو با دانشجویان اهتمام بیشتری داشته باشند و مسائل و نکات ایشان را بشنوند و راهنمایی لازم را داشته باشند. دانشجویان کشور، فرزندان ما هستند و همه ما نسبت به آنها مسئولیت داریم و باید حداکثر کمک را داشته باشیم.

در این جلسه رؤسای دانشگاه‌های تهران به ارائه گزارشی از وضعیت برگزاری کلاس‌های درس، فضای عمومی دانشگاه، رفاهیات و برخی مشکلات دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها پرداختند و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نکات و نظرات خود را مطرح کردند.

کد خبر 5606057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      2 0
      مدیر ان دانشگاه ها فقط به این فکر هستند حقوق و پورسانت بگیرند مدیران ضعیف ریس دانشگاها شده اند و یکی از علت های نارضایتی دانشجویان مدیران ضعیف و نالایق می باشد
      • علی IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
        0 0
        مشکل اصلی در دانشگاه بحث تعارض منافع و استقلال بی‌حد و حصر و فراتر از قانون در دانشگاههاست. طوریکه حتی دیوان عدالت اداری هم اجازه ورود به مسایل دانشگاهی را ندارد. هیات علمی ها یکه تازی میکنند و موجب نارضایتی شده و قطعا این مسأله در آینده شعله ورتر خواهد شد.
    • احمد IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      نارضایتی دانشجو، ضعف سیستم هیات علمی و مقاله محوری ارتقا اساتید در دانشگاههاست که تمام هم و غم و حواس و ذهن اساتید را درگیر گرفتن امتیازات ارتقا به هر شکل ممکن کرد. متاسفانه استانداردهای محیط آکادمیک دانشگاهی به شدت توسط اعضای هیات علمی تنزل پیدا کرده و نظارت کارآمد در این مسأله وجود ندارد