دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

وحدت تنها نسخه شفابخش برای رفع مشکلات مسلمانان است

وحدت تنها نسخه شفابخش برای رفع مشکلات مسلمانان است

حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی با بیان اینکه جنگ بین مذاهب، توطئه گذشته دشمنان و اختلاف در میان یک مذهب توطئه امروز آنان است گفت: وحدت نسخه شفابخش برای رفع مشکلات مسلمانان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی گیلانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در نشست «ضرورت وحدت اسلامی و تقریب مذاهب» که عصر امروز در دانشگاه بین‌المللی اهل بیت برگزار شد، اظهار داشت: اگر جامعه‌ای می‌خواهد رشد پیدا کند حتماً باید به علم و دانش توجه داشته باشد و یکی از شاخصه‌های تمدن اسلامی افزایش دانش بشری است.

وی افزود: علم در هر جا سلطنت می‌آورد و باعث روشن شدن مسیر می‌شود و ارتباطات بشری را توسعه می‌دهد. علم باعث می‌شود انسان به نوعی بر طبیعت مستقر شود و سبب می‌شود رابطه اش با خود و هستی آفرین تقویت گردد. البته این علم باید در کنار اخلاق و معنویت باشد. بیانیه گام دوم را وقتی می‌خوانیم توصیه اول در راستای پیشرفت بشری بیان شده که به پیشرفت علم اشاره می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی نرم افزار تمدن اسلامی است، اظهار داشت: اگر تمدن اسلامی به معنای دقیق و کامل در جامعه تحقق پیدا کند باید سبک زندگی با مبانی و اصول دقیق خود تعریف شود. اگر همدلی در جامعه تحقق پیدا کند پیشرفت علم نیز محقق می‌شود.

رمضانی به ضرورت توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی در دانشگاه اهل بیت اشاره و عنوان کرد: این توجه باعث تقویت فرهنگ می‌شود چرا که اگر به مسائل فرهنگی توجه شود دانشجویان می‌توانند افرادی تأثیرگذار و نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه اسلام دینی است که به ساحت‌های جامع انسانی توجه دارد گفت: اسلام فقط به ساحت فردی توجه نمی‌کند، بلکه به همه ساحت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که برای حیات بشر ضرورت دارد توجه دارد. این مهم است که در دانشگاه اهل بیت این باور به دانشجویان منتقل شود چرا که این دانشگاه یک دانشگاه بین‌المللی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت به هفته وحدت اشاره و تصریح کرد: وحدت و جامعه اسلامی برای حل مشکلات مسلمانان ضروری است، همه باید در صدد آن باشند که برای آن بعد ولایت اسلامی که تاکید پیامبر است عزت آفرینی کنند اعتقاد به این مساله جز اولیات بوده و نیاز به استدلال ندارد. بحث وحدت بین مسلمانان جز تاکتیک و روش فعلی نیست که برخی از مسلمانان آن را اتخاذ می‌کنند بلکه این یک باور و عقیده است.

رمضانی با تاکید بر اینکه وحدت امت اسلامی از بدیهیات است، اظهار داشت: جهان اسلام باید مشکلاتی که با آن مواجه می‌شود بر آن فائق بیاید از این رو مشکلات باید شناسایی شود و با وحدت آن را حل کند.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات که دشمنان در جامعه اسلامی ایجاد می‌کنند تحریف اسلام است، ادامه داد: غرب در صدد وارونه نشان دادن اسلام است به گونه‌ای که مبانی اسلام را کم و زیاد می‌کنند تا تنها نامی از آن باقی بماند. بشریت برای داشتن حیات معقول و گذر از این حیات محسوس دعوت شده است، انبیا آمدند تا بشریت را از حیات حسی به حیات عقلی و شهودی رهنمون کنند در این حیات مادی زودگذر نباید انسان‌ها بمانند و متوقف شوند. این حیات مادی ابزاری در اختیار انسان هاست تا به حیات عقلی و شهودی برسند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه تفکر و تدبر عبادت است، بیان داشت: جامعه بشری باید عقل محور و خردورز باشد و خود را مشغول حواشی نکند. امروز دشمنان اسلام سعی دارند جامعه بشری را به سوی حواشی هدایت کنند از این رو اقدام به تحریف اسلام می‌کنند.

وی با استناد به آیات الهی گفت: قرآن با زبان عقل و فطرت برای بشر نازل شده و در غرب افراد در فرهنگ لیبرالیسم حذف شده اند برای همین نمی‌توانند دین خود را آشکارا عنوان کنند. اگر کشورهای اسلامی در اقتصاد با هم متحد شوند قدرتمندترین کشورها در زمینه اقتصادی می‌شوند چرا که بیشترین ثروت‌ها در این کشورهاست. همچنین اگر توزیع عادلانه اقتصادی در این کشورها برقرار شود ما دیگر شاهد مسلمان فقیر نخواهیم بود و دیگر اینکه اگر نبض سیاسی و فرهنگی را کشورهای اسلامی به دست گیرند در عرصه سیاست و فرهنگ حرف اول را در جهان خواهند زند بنابراین وحدت امت اسلامی می‌توانند این آثار را به همراه داشته باشد.

رمضانی با اشاره به اینکه اختلاف و تفرقه بدترین ضربه را به جوامع بشری وارد می‌کند، بیان کرد: در سه دهه اخیر بیشترین قربانی تفرقه و اختلاف در کشورهای اسلامی بوده، جنگ بین مذاهب، توطئه گذشته دشمنان و اختلاف در میان یک مذهب توطئه امروز آنان است. وحدت تنها نسخه شفابخش مسلمانان به شمار می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اخلاق و معنویت به انسان معنا می بخشد، معنویت در هر مرحله و مقطعی مهم است، معنویت‌های مسئولیت پذیر ارزشمند است و باید از معنویت‌های مسئولیت گریز و مسئولیت ستیز اجتناب کرد، رأس همه معنویت‌ها در وجود پیامبر بود که برای هدایت بشر غصه می‌خورد.

کد خبر 5606224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha