مقام لبنانی:

ما مخالف این هستیم که مردم سوریه را به کام مرگ بفرستیم

ما مخالف این هستیم که مردم سوریه را به کام مرگ بفرستیم

وزیر امور اجتماعی لبنان از موضع سازمان های بین المللی در مخالفت با اقدام دولت لبنان برای بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان سوری ابراز شگفتی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، هکتور حجار وزیر امور اجتماعی لبنان از موضع سازمان های بین المللی در مخالفت با اقدام دولت لبنان برای بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان سوری ابراز شگفتی کرد.

وی فاش ساخت: شمار آوارگان سوری موجود در خاک لبنان نزدیک به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که از توان لبنان برای نگه داشتن آنها خارج است به خصوص که اوضاع اردوگاه‌ها هشداردهنده خطرات بزرگی از جمله در زمینه بهداشتی است به ویژه که چندی است وبا در این اردوگاه‌ها شیوع پیدا کرده است.

وی درباره موضع سازمان‌های بین‌المللی گفت: این سازمان‌ها خواهان کمک به بازگشت آوارگان نیستند و نمی‌خواهند این افراد بنا به ابتکار دولت لبنان به شکل داوطلبانه به کشورشان برگردند، سازمان‌های بین‌المللی هیچ کمکی در تامین آب سالم، حل مشکل فاضلاب و زباله‌ها نمی‌کنند و معلوم نیست دنبال چه هستند و چی در سرشان می گذرد؟آیا این سازمان‌ها گمان می‌کنند لبنان توانایی تامین مالی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و تامین آب و خدمات درمانی برای این افراد را دارد؟ تمایل داریم راهکارها و پیشنهادات آنها را دریافت کنیم.

هکتور حجار اعلام کرد: لبنان مسئولیت دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را دارد و در کنار آن مصائب اجتماعی و اقتصادی دارد و از آن رنج می برد.

وی افزود: آیا کشوری مانند لبنان که شمار جمعیتش نزدیک به ۴ میلیون نفر است، می‌تواند ۲ میلیون آواره را اسکان دهد؟ فرض کنیم لبنان کشوری تولیدکننده و صنعتی است و گرفتار فقر موجود نیست، آیا می‌تواند معادل نیمی از جمعیت خود را اسکان دهد؟آیا کشوری در جهان قادر به این کار است؟ بخش اعظم این آوارگان به صورت مستمر به سوریه رفته و به به لبنان باز می گردند.

وی در پایان اعلام کرد:ما مخالف این هستیم که مردم سوریه را به کام مرگ بفرستیم بلکه ما خواهان بازگرداندن آنها به کشورشان، فرهنگشان، تمدن‌شان و شهرهایشان هستیم تا با عزت زندگی کنند و تنها کسانی در لبنان بمانند که اقامت قانونی دارند و می‌خواهند در کشاورزی، ساخت و ساز و دیگر مشاغل فعالیت کنند همانطور وضعیتی که همیشه میان دو کشور وجود داشته است.

کد خبر 5611987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha