۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶

شصت و دومین مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی؛

تلاوت نماینده ایران؛ امشب بعد از افتتاحیه مسابقات قرآن مالزی

تلاوت نماینده ایران؛ امشب بعد از افتتاحیه مسابقات قرآن مالزی

مراسم قرعه‌کشی برای تعیین زمان‌بندی قرائت قاریان شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی برگزار و طی آن مشخص شد که مسعود نوری، نماینده ایران اولین قاری این دوره از رقابت‌هاست.

به گزارش خبرنگار مهر، شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی ساعت ۲۰ امروز چهارشنبه به وقت مالزی در سالن کنفرانس‌های کوالالامپور آغاز می‌شود و به مدت یک هفته تا دوم آبان برابر با ۲۴ اکتبر ادامه دارد.

نصرت‌الله حسینی، استاد راهنمای مسعود نوری، نماینده ایران در مسابقات مالزی است. بر همین اساس قرعه‌کشی نمایندگان کشورها شب گذشته، ۲۶ مهر در سالن مرکز همایش‌های کوالالامپور محل برگزاری این دوره از رقابت‌ها انجام شد.

این مراسم در حاشیه برنامه افتتاحیه آزمایشی شصت و دومین دوره مسابقات قرآن مالزی انجام گرفت و طی آن مشخص شد که مسعود نوری نماینده کشورمان آیه ۱۵۶ سوره عمران را شامگاه امروز، ۲۷ مهر پس از مراسم افتتاحیه به عنوان اولین شرکت‌کننده آقا تلاوت خواهد کرد.

قاریان شرکت‌کننده در این مسابقه از کشورهای مختلف همچون الجزایر، اردن، انگلیس، کانادا و افغانستان و بلژیک هستند. «مسعود نوری» در رشته قرائت به عنوان نماینده ایران در این مسابقات که پس از دو سال وقفه ناشی از محدودیت‌های کرونایی برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

مسابقه بین‌المللی قرآن در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود که مرحله مقدماتی آن به صورت مجازی برگزار شد و مرحله نهایی آن به صورت حضوری برگزار می‌شود.

این مسابقه به عنوان قدیمی ترین مسابقه بین‌المللی قرآن در جهان اسلام به شمار می‌آید و از مسابقات مهمی است که دهها قاری برتر از سراسر جهان در آن حضور دارند. مؤسسه توسعه اسلامی در مالزی نظارت این مسابقه را برعهده دارد.

مسابقه در این دوره تنها در رشته قرائت برگزار خواهد شد و در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌گیرد. این مسابقه به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت دو سال متوقف شده بود.

کد خبر 5612321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha