گزارش المیادین درباره نقش حزب الله در بهبود روابط حماس و دمشق

گزارش المیادین درباره نقش حزب الله در بهبود روابط حماس و دمشق

برای نخستین بار در ۱۰ سال اخیر امروز چهارشنبه یک هیئت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به دمشق پایتخت سوریه سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، برای نخستین بار در ۱۰ سال اخیر امروز چهارشنبه یک هیئت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به دمشق پایتخت سوریه سفر می‌کند.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس شامگاه گذشته اعلام کرده بود که هیئتی بلند پایه از این جنبش به ریاست خلیل الحیه روز چهارشنبه به دمشق خواهد رفت.

المیادین امروز در گزارشی در این باره نوشت: این سفر پس از مذاکرات غیر علنی میان جنبش حماس و مقامات سوریه به میانجیگری حزب الله لبنان انجام می‌شود.

در این مذاکرات غیر علنی موضوع اختلافات میان حماس و دمشق که در نتیجه آن این جنبش فلسطینی در سال ۲۰۱۲ خاک سوریه را ترک کرده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

بنابراین گزارش، جنبش حماس در اوایل ماه سپتامبر گذشته (یک ماه پیش) اعلام کرده بود که روابط با سوریه را که همواره در طول تاریخ ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت را در آغوش خود گرفته از سر می‌گیرد.

حماس در این بیانیه تاکید کرده بود که این اقدام را در راستای منافع امت اسلامی و مرکز آنها مساله فلسطین انجام می‌دهد.

پیش از این نیز سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه المیادین به مناسبت جشن چهل سالگی حزب الله، تاکید کرده بود که شخصاً به موضوع بهبود روابط میان حماس و سوریه اختمام دارد و مقامات دمشق در این باره نگاهی مثبت دارند که مسیر روابط را هموار می‌سازد.

کد خبر 5612417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha