۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۹

معاون استاندارد:

۱۰۰ نشان حلال در کشور صادر شد

۱۰۰ نشان حلال در کشور صادر شد

گرگان- معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: تنها مرجع اعطای نشان حلال در کشور سازمان استاندارد بوده و در چند ماه اخیر ۱۰۰ گواهی حلال با نشانه ملی حلال ایران صادر کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ساده عصر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: در کمیته فنی با حضور و همکاری اساتید، تولیدکنندگان و خبرگان استانداردها را تدوین کرده و آن را یک طرفه تنظیم نمی کنیم.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استاندارد هم شامل کالا و هم خدمات است، ادامه داد: در سال های گذشته تنها به استاندارد کالا توجه شده و حوزه خدمات نادیده گرفته شده است.

ساده عنوان کرد: شورای استاندارد فراقوه ای داریم که در آن دادستان، بازرسی کشور و نماینده قوه قضائیه عضو هستند و می توانیم علیه متخلف اعلام جرم کنیم.

وی افزود: استاندارد هشتادوپنج گانه داریم که در دولت قبل تنها به چند بخش محدود آن توجه شد و بقیه به دلیل تحریم ها تعلیق شده بودند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با اشاره به برخی از استانداردها، گفت: استاندارد برنج در کشور ما سخت گیرانه تر از سایر کشورها است زیرا این محصول جزو قوت اصلی مردم ما بوده و لذا میزان سموم به کار رفته را با توجه به میزان مصرف در نظر می گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نشان حلال گفت: حلال تجارت بزرگی است که سهم کشور ما متأسفانه کمتر از ۱۰ درصد است که جایگاه خوبی نیست.

ساده ادامه داد: تنها مرجع اعطای نشان حلال در کشور سازمان استاندارد بوده و در چند ماه اخیر ۱۰۰ گواهی حلال با نشانه ملی حلال ایران صادر کردیم.

وی متذکر شد: گلستان عملکرد خوبی در کسب این نشان داشته و ۱۰ درصد نشان های صادر شده سهم گلستان بوده است.

کد خبر 5613447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha