۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۱

امام جمعه رزن اعلام کرد؛

برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس شهرستان رزن

برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس شهرستان رزن

همدان- امام جمعه شهرستان رزن از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: این کرسی ها روزهای سه شنبه در شهرستان رزن برگزار می شود.

حجت الاسلام علی اکبر منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: دغدغه همه مسئولین در این شرایط که دشمن برای گمراه کردن جوانان ما از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، توجه به جوانان و نوجوان است.

وی افزود: متأسفانه دو سال در وضعیت کرونا به سر بردیم و این وضعیت باعث شد که دانش آموزان شهرستان رزن مانند کل کشور، به دلیل بی تدبیری مدیران و مسئولین گذشته ارتباط بیشتری با فضای مجازی داشته باشند.

امام جمعه رزن خاطرنشان کرد: آموزش‌های از راه دور و استفاده از فضای مجازی آسیب‌های جدی به جوانان و نوجوانان ما به صورت ناخواسته وارد کرد.

حجت الاسلام منصوری در ادامه این گفتگو، با تاکید بر اینکه یکی از اثرات بی حد و مرز استفاده از فضای مجازی این بود که تأثیرات مخربی را روی ذهن و افکار جوانان و نوجوانان ما گذاشت و حال، شاهدیم که بخشی افراد دسگیر شده در اغتشاشات از این قشر بودند.

وی یادآور شد: در دولت گذشته ما گرفتار مسئولینی بودیم که قائل به سند ۲۰۳۰ بودند و با این تفکر و نیت به عنوان ایجاد فضای آموزشی در منزل، اتفاقات ناخوشایندی از لحاظ روحی برای این دانش آموزان افتاد؛ به گونه ای که حتی در سبک زندگی جوانان و نوجوانان ما تغییر زیادی ایجاد شد.

امام جمعه رزن در پاسخ به اینکه «در این شرایط وظایف مسئولین شهرستان چیست؟» با اشاره به اینکه وظیفه مسئولین، آموزش و پرورش، سازمانهای فرهنگی و خانواده‌ها این است که در مرحله اول سواد رسانه‌ای و استفاده صحیح از فضای مجازی را در بین دانش آموزان آموزش دهند، اضافه کرد: متأسفانه استفاده از فضای مجازی در بین این قشر به یک فرهنگ تبدیل شده و از سویی، ترک فعل‌ها، وضعیت کرونایی و تفکرات دولت گذشته صورت مشکلات جدی را به وجود آورده است.

حجت الاسلام منصوری خاطرنشان کرد: هم اکنون این وضعیت، همت و تلاش تمام مسئولان و ادارات را می‌طلبد چراکه این مشکلات تأثیرات زیادی در سطح مدارس شهرستان رزن گذاشته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مدیریت جدید آموزش و پرورش رزن دغدغه آموزش صحیح از دیدگاه اسلام و تربیت را دارد، خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات متعددی با همکاری سپاه ناحیه و دفتر امام جمعه این شهرستان به کمک آموزش و پرورش شهرستان رفته‌ایم تا همه دست در دست هم مشکلات آموزش و پرورش را مرتفع کنیم.

مهمترین رسالت ما، حمایت و توجه به نوجوانان و جوانان است

امام جمعه رزن افزود: مهمترین رسالت ما، حمایت و توجه به نوجوانان و جوانان است و بهترین سنگر، سنگر آموزش و پرورش است و تقاضامندیم تمام ارگان‌ها و ادارات به کمک آموزش و پرورش شهرستان بیایندتا این رسالت و جهاد عظیم و هر آنچه که مد نظر رهبر انقلاب اسلامی یعنی جهاد تبیین است را به درستی به انجام برسانیم.

این مسئول تصریح کرد: بصیرت افزایی، دشمن شناسی و آسیب شناسی فضای مجازی در شهرستان شروع شده و خانواده‌ها در این مسیر باید با آموزش و پرورش هم قدم شوند.

حجت الاسلام منصوری در پایان بابیان اینکه روزهای سه شنبه در مدارس شهرستان در راستای بحث گفتمان‌های دینی، پرسش و پاسخ و کرسی آزاد اندیشی شرکت می‌کنم، افزود: تمام دانش آموزان در این مباحث شرکت دارند و به شبهاتی که برای این قشر وجود دارد، جواب منطقی و صبورانه داده می‌شود و سعی بر این است که برنامه‌ها به صورت بخش بندی و مستمر انجام شود.

کد خبر 5613592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha