۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

۱۰۰درصد زمین‌های ملی در فارسان چهارمحال وبختیاری سند مالکیت دارد

۱۰۰درصد زمین‌های ملی در فارسان چهارمحال وبختیاری  سند مالکیت دارد

شهرکرد- مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد زمین‌های ملی شهرستان فارسان در این استان سند مالکیت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر سلیمان صبح یکشنبه در آئین معارفه رئیس ثبت‌اسناد و املاک شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تمامی زمین‌های ملی در این شهرستان تثبیت شده و از سند مالکیت برخوردار است.

وی افزود: قانون سامان‌دهی صدور سند مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها در چهارمحال و بختیاری بروز است و پرونده‌های ارسالی به اداره‌کل ثبت‌اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری ثبت، در هیأت‌های مربوطه مطرح و منجر به رأی برای صدور سند می‌شود.

سلیمان تصریح کرد: تاکنون ۹۳ درصد زمین‌های دولتی مربوط به حوزه منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری تثبیت و اسناد آن‌ها صادر شده است.

وی یادآور شد: امسال برای تثبیت مالکیت دولت در ۱۰۰ درصد زمین‌های ملی شامل اراضی سازمان‌ها، ادارات دولتی و منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری سند مالکیت صادر و اسناد مالکیت آن‌ها پس از صدور به خزانه دولت تحویل داده می‌شود.

سلیمان مساحت زمین‌های ملی چهارمحال و بختیاری یک میلیون و ۳۴۲ هزار هکتار برابر ۸۵ درصد مساحت استان اعلام و تأکید کرد: با بارگذاری اسناد مالکیت این زمین‌ها در سامانه "کاداستر" کشوری، تداخلات و مستثنیات مشخص می‌شود و کمیسیون مستثنیات در یک بازه زمانی ۴ ساله در دولت سیزدهم به این موارد رسیدگی می‌کند.

کد خبر 5614863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha