۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۳۵

تصمیم گیری درزمینه موسسات پژوهشی منوط به گزارش مرکز ارزیابی شد

تصمیم گیری درزمینه موسسات پژوهشی منوط به گزارش مرکز ارزیابی شد

گزارش‌های مرکز نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم پیش‌نیاز تصمیم‌گیری‌ها در حوزه موسسه‌های پژوهشی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از وزارت علوم، طی جلسه‌ای با حضور دکتر رازینی، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و دکتر صالحی، معاون پژوهشی وزارت، مقدمات توسعۀ همکاری مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و معاونت پژوهشی فراهم شد.

در این نشست، دکتر رازینی با تشریح رویکرد و اصول نظارت و ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی و اشاره به اقدامات مؤثر در تقویت همکاری برای به نتیجه‌رساندن گزارش‌های نظارت و ارزیابی، بر ضرورت التزام به آن‌ها در فضای تعامل دوجانبه تأکید کرد.

مرور مختصری بر مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در مرکز و گزارش‌های ارائه‌شده به شورای ناتک و توضیح در خصوص نحوه تشکیل شبکه تضمین کیفیت و گردآوری و تنظیم اطلاعات نظارت و ارزیابی توسط هیئت‌های استانی از دیگر موارد طرح‌شده در این جلسه بود.

در ادامه دکتر صالحی، با استقبال از رویکرد مرکز نظارت در نقش تسهیل گر ارتقا کیفیت این مؤسسات، به آمادگی معاونت برای همکاری با مرکز در تهیه گزارش‌های نظارتی و استناد به آن‌ها در فرایندهای تصمیم‌گیری تاکید کرد.

مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای برای نیل به اهداف مشترک در محورهای مورد توافق از جمله لزوم اتکای تصمیم‌های ستاد به گزارش‌های نظارتی، همکاری معاونت پژوهشی در تکمیل اطلاعات مؤسسه‌های پژوهشی در سامانه آموزش‌عالی و آمادگی مرکز در تدوین آئین‌نامه‌های تکمیلی مورد نیاز در حوزه نظارتی بین طرفین منعقد شود.

همچنین لزوم ارائه گزارش‌های مرکز نظارت در فرآیند ایجاد، ارتقا و یا محدودیت فعالیت مؤسسه‌های پژوهشی، همکاری مشترک در تکمیل اطلاعات این مؤسسه‌ها در سامانه آموزش عالی (ساعا) و ارتقا الگوی نظارت بر انجمن‌های علمی در جلسه مشترک مدیران معاونت پژوهشی و مرکز نظارت مورد تأکید قرار گرفت.

کد خبر 5615096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha