۲ آبان ۱۴۰۱، ۹:۳۳

با هدف ارتقای توان رزمی و عملیاتی؛

رزمایش«الگوی فجر مهدویت» در پیرانشهر برگزار شد

رزمایش«الگوی فجر مهدویت» در پیرانشهر برگزار شد

ارومیه - با هدف ارتقای توان رزمی و عملیاتی، رزمایش الگوی فجر مهدویت در تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی نزاجا با حضور جمعی از ه‍یئت داوران نظامی و انتظامی نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رزمایش سه روزه‌ای با عنوان «الگوی فجر مهدویت» با حضور نیروهای رزمی در منطقه پسوه پیرانشهر برگزار شد.

این رزمایش به منظور ارزیابی توان رزمی و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های این تیپ برگزار شد و نیروهای حاضر در این رزمایش از ادوات جنگی سازمانی و سلاح‌های سبک، نیمه سنگین و سنگین در راستای اهداف رزمایش استفاده و توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

در این رزمایش نیروهای حاضر در میدان عملیات‌هایی از قبیل هِلی‌بُرن، تاخت شبانه، رزمی بالگردها، کنترل جاده‌های مواصلاتی، تصرف ارتفاعات و تخریب هجومی و جنگ شهری انجام دادند.

تیپ ۱۶۴ پیاده پیرانشهر یا تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی از تیپ‌های پیاده‌نظام نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و زیرمجموعه لشکر ۶۴ پیاده ارومیه است، که پادگان و ستاد فرماندهی آن در شهر پیرانشهر، استان آذربایجان غربی مستقر است.

تیپ ۱۶۴ پیاده پیرانشهر در طول جنگ تحمیلی از یگان‌های عمل‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و تحت امر لشکر ۶۴ پیاده ارومیه بود.

کد خبر 5615692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha