۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۴۷

وزارت خارجه روسیه:

اوکراین و غرب دست از سوق دادن جهان به سمت فاجعه هسته ای بردارند

اوکراین و غرب دست از سوق دادن جهان به سمت فاجعه هسته ای بردارند

وزارت خارجه روسیه صادر نشدن روادید برای نمایندگان خود از سوی آمریکا را غیر قابل قبول ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، وزارت خارجه روسیه مانع تراشی آمریکا در مسیر صدور روادید برای نمایندگان این کشور را هدف انتقاد قرار داد.

وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که ایالات متحده از صدور روادید برای هیئت روسی که برای شرکت در کنفرانس وزیران بین المللی آژانس بین المللی انرژی اتمی با موضوع «انرژی هسته ای در قرن بیست و یکم» قصد رفتن به این کشور را داشتند، خودداری کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مسکو این اقدام را غیرقابل قبول می داند.

وزارت خارجه روسیه همچنین در بیانیه دیگری در خصوص تحرک آفرینی اوکراین با توسل به بازی «بمب کثیف» اعلام کرد که مسکو از کی‌یف و غرب می‌خواهد تا دست از اقداماتی که می‌تواند جهان را به سمت یک فاجعه هسته‌ای سوق دهد، بردارند.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: اوکراین اجرای طرحی برای استفاده از بمب کثیف را کلید زده است. کشورهای غربی در حال مذاکره با اوکراین برای تامین قطعات یک بمب کثیف هستند. 

بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، دولت کی یف درصدد است بمبی کثیف را در عملیاتی منفجر کند به نحوی که نشان دهد در این بمب از مهمات هسته‌ای روسیه بکار رفته است.

پیشتر نمایندگی روسیه نزد سازمان ملل از ارائه نامه به این نهاد بین المللی درباره تحرک آفرینی های تازه اوکراین خبر داد. به گفته چندین منبع موثق در اوکراین و سایر کشورها که نخواستند نامشان فاش شود، کی‌یف در نظر دارد تا با انفجار یک «بمب کثیف» در اوکراین، مسکو را به استفاده از سلاح اتمی و کشتار جمعی در این کشور متهم کند. برنامه ای که از پشتیبانی غرب نیز برخودار است.

کد خبر 5616248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نسیم IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      0 0
      والا دیگه چون از قبل افشا کننده هایی که نخواستن نام آنها فاش بشه لو دادن پس دیگه همه فهمیدن چنین کاری اگه به حمایت آمریکا به کیف انجام بشه همه کشورها ملت ها به عنوان شاهد مطلع هستیم که از طرف خود غرب و کیف بوده برای مقصر جلوه دادن روسیه