۴ آبان ۱۴۰۱، ۹:۴۷

مداح برجسته قزوینی:

اقدامات جامعه در حوزه تربیتی باید اورژانسی باشد

اقدامات جامعه در حوزه تربیتی باید اورژانسی باشد

قزوین- مداح برجسته قزوینی با بیان اینکه اقدامات جامعه در حوزه تربیتی باید اورژانسی باشد، گفت: توجه به تربیت دینی نسل جدید از اولویت‌های جامعه پیش رو است.

محمد نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار کرد: در مواجهه با مسائل اخیر وظایفی به عهده دولت، مردم و در نهایت دولت و مردم توأمان باهم است.

مداح استان قزوین بیان کرد: وظیفه دولت گوش شنوا داشتن و شنیدن صدای اعتراضات تفکیک شده از اغتشاشات است.

وی با تاکید بر اینکه اعتراضات نیازمند مواجهه نبوده و با اغتشاشات باید مقابله کرد، افزود: مردم به ویژه قشر مذهبی و کسانی که دل در گرو دین و دیانت دارند در مواجهه با اغتشاشات باید بیشتر از گذشته پای کار باشند و نسبت به انجام امور فرهنگی و مذهبی فعال‌تر باشند تا هرکس که طمعی نسبت به این مرز و بوم دارد متوجه باشد که این میهن و این کشور متعلق به حضرت ثامن الحجج (ع) و البته کشور امام زمان (عج) است.

این مداح تصریح کرد: وظیفه توأمان دولت و مردم در مواجه با مسائل اینچنینی این است که دست در دست هم دهند تا نسل جوانی که وارد عرصه زندگی می‌شوند یک زندگی آبرومندانه داشته باشند زیرا اگر این زندگی آبرومندانه که از تعالیم دینی گرفته شده اگر با فرهنگ، سیاست و دین ما سازگاری نداشته باشد ما در تربیت نسل بعدی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: روزی که نسل جدید متوجه مسائل مهم از جمله دین نباشد دیگر کسی نمی‌تواند از عهده مسئله بربیاید و با توجه به این امر لازم است هدف و تلاش مردم و دولت در این حوزه باشد.

نبوی تشریح کرد: اقدامات ما در حوزه تربیتی باید اورژانسی باشد زیرا ما با نسلی مواجه هستیم که نباید با شرایط اینچنینی مواجه می‌شد اما در اثر اهمال‌کاری مواجه و گرفتار مسائل کنونی شده است.

وی مطرح کرد: نسل جدید باید معماری، سبک زندگی، شهرسازی اسلامی و فرهنگ دینی را تجربه می‌کرد اما این اتفاق‌ها را ندید و بعضاً عکس مسئله و مخالف جریانات را تجربه کرد و یا به تعبیر دیگر نسل جدید از معارف دینی تهی بوده و در این میان تکنولوژی مزید بر علت شد و سبب شد تا نسل جدید از نسل مذهبی گذشته خود فاصله بگیرد و این فاصله تا زمانی که سبک زندگی به شیوه کنونی ادامه دار باشد بیشتر خواهد شد و این فاصله به قدری زیاد می‌شود که دیگر نمی‌توان برای حل آن چاره‌ای اندیشید.

وی در پایان گفت: در این میان توجه به تربیت دینی نسل جدید از اولویت‌هایی است که پرداختن به آنها می‌توانند بسیاری از مسائل را مرتفع کند.

کد خبر 5617295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha