۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱

معاون دادگستری خراسان جنوبی:

اعتیاد متهم ردیف اول در تکرار جرم سرقت/شهروندان هوشیار باشند

اعتیاد متهم ردیف اول در تکرار جرم سرقت/شهروندان هوشیار باشند

بیرجند- معاون دادگستری خراسان جنوبی گفت: بی توجهی مردم در مراقبت از اموال و دارایی شان، اعتیاد به مواد مخدر و نقص و ضعف قانون از مهمترین علل تکرار جرم سرقت بوده که نیازمند هوشیاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا در جلسه شورای پیگیری از وقوع جرم شهرستان طبس با اشاره به اینکه امنیت از نعمت‌های مغفول و مجهول است، اظهار کرد: وقوع برخی از جرایم زمینه ساز ناامنی برای شهروندان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی به منظور کنترل و کاهش پیامدهای سو جرایم و تحمیل نشدن هزینه‌های مادی و معنوی پس از آن یک تکلیف همگانی خصوصاً از ناحیه مدیران مسؤلان است.

وحدانی نیا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مقوله پیشگیری را موضوعی علمی و فراقوه‌ای دانسته‌اند، افزود: امروزه آنچه ضابطین و دستگاه قضائی در حوزه کشف و تعقیب و صدور احکام قضائی و مجازات مجرمین در موضوعات کیفری و رسیدگی در دعاوی حقوقی انجام می‌دهند، در واقع نتیجه کوتاهی دیگر مدیران در حوزه مسئولیت‌های قانونی است.

وحدانی نیا با توجه به دستور کار جلسه یکی از جرایم محل امنیت شهروندان را جرم سرقت و جرایم فضای مجازی دانست و اظهار کرد: عدم اطلاع عموم شهروندان و غفلت و بی توجهی مردم در مراقبت از اموال و دارایی خود و پدیده اعتیاد به مواد مخدر، نقص و ضعف قانون در جهت برخورد با مجرمین این حوزه، کوتاهی دستگاه‌ها در مراقبت از اموال و دارایی از جمله عوامل تکرار جرم سرقت است.

در ادامه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نشستی را با مدیر آستان مقدس امام زاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهرستان طبس با هدف بهره‌گیری هر چه بهتر از مجموعه آستان مبارک امام زاده در جهت عملیاتی نمودن اجرای طرح حکمین و مصلحین قرآنی برگزار کرد که مورد استقبال قاسم زاده مدیر آستان مقدس قرار گرفت.

همچنین معاون دادگستری خراسان جنوبی در نشست مشترک با رئیس دادگستری شهرستان طبس و نماینده دادستان اجرای ارجاع دعاوی خانواده به مشاوره، و نحوه ارجاع به مصلحین قرآنی و برگزاری کارگاه‌های مهر زوجین متقاضی طلاق توافقی و بهره‌گیری از ظرفیت مشاوران آموزش دیده محاکم اطفال و ایجاد مرکز مهر خانواده برای ملاقات والدین با فرزندان طلاق به بحث وهم اندیشی گذاشته شد.

کد خبر 5619469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha